Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
V IKEA jsem si koupila pružinovou matraci asi v roce 2006.Tato matrace má záruční dobu 25 let. Ale to jsem si pravděpodobně ve chvíli nákupu neuvědomila a pokladní blok již nemám. Na matraci se nyní již nedá spát. Když jsem si nyní šla koupit matraci novou znovu do IKEA a zmínila jsem se paní prodavačce o mé staré matraci, že je již nepoužitelná, ale že na ni nemám účet, řekla mi, že by to nemělo vadit, že tu provádějí reklamace i bez účtu a nákup se dá lehce prokázat, protože tento výrobek, matraci SULTAN HUSTAD vyrábí pouze IKEA.
Tak jsem hned vyplnila reklamační protokol on-line, popsala závady a přiložila fota a poslala.
IKEA mi odepsala, že litují, ale reklamaci nemohou přijmout právě kvůli chybějícímu dokladu.
Proto jsem se odhodlala a napsala vám. Matrace byla poměrně drahá a já jsem invalidní důchodkyně a peněz nemám nazbyt. Věřím, že mi pomůžete.
matrace pružinová SULTAN HUSTAD, 90/200 cm,
Vzhledem k tomu, že matrace již po asi 10 letech je nepoužitelná, uprostřed je dolík z obou stran a pružiny tlačí a vydávají zvuky, tak bych si představovala vrácení peněz za ni. Novou matraci jsem si nyní koupila také v IKEA, ale z půjčených peněz. Ostatně jsem věrný klient IKEA. Myslím si, že pokud již IKEA někdy udělala výjimku a reklamaci bez účtu provedla, byla bych ráda, kdyby u mne udělala také výjimku.
Předem děkuji
|
Tweet |
Byla-li sjednána smluvní záruka, musí prodávající tomuto závazku dostát. Dal-li prodávající za jakost výrobku záruku, zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Není-li tomu tak, může se spotřebitelka dožadovat nápravy.
Nebyly-li sjednány odchylné podmínky pro smluvní záruku, je rozsah záruky stejný jaký upravuje zákon. Ze zákona není nutné pro uplatnění reklamace předložit doklad o zaplacení, to by byl nepřiměřený požadavek, ke kterému se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží. Spotřebitelka však musí prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a kdy ke koupi došlo (v některých případech by mohla postačovat i svědecká výpověď). Pokud byla reklamace uplatněna v záruční době, může spotřebitelka trvat na vyřízení reklamace.
Dobrý den,
IKEA účtenku nevyžaduje, spotřebitelka však musí prokázat datum a nákup v IKEA. Pokud má kartu IKEA Family a ví datum nákupu, můžeme účtenku dohledat. Také stačí výpis z účtu. Svědecká výpověď v tomto případě nestačí.
Dle našeho reklamačního řádu se záruční doba 25 let vztahuje pouze na domácí použití, na vady materiálu a provedení těchto uvedených komponentů matrací a/nebo roštů: Dřevěný rám a pružiny u pružionvých matrací s dřevěným rámem, pružiny u pružinových matrací, latexové jádro u latexových matrací, dřevěný rám a lamely u lamelových roštů, elektrický motor u elektricky ovládaných roštů (5ti letá záruka).
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení. I u těch nejlepších matrací s přibývajícími léty dochází k nahromadění prachu a roztočů. Zákazníkům tedy doporučujeme z hygienických důvodů, aby matraci měnili každých 8-10 let. Je to rozumná investice, která přispěje ke zdravějšímu a komfortnějšímu spánku.
S pozdravem
IKEA Česká republika.s.r.o.
Vážení, děkuji za vyjádření IKEA ČR.s.r.o.. Mám k předložení výpis z účtu mé banky s datem a částkou koupě výše uvedené matrace. Jak jsem již uvedla, jako řešení bych si představovala vrácení peněz. Mám se sama ozvat IKEA nebo mám čekat na výzvu?
S pozdravem Pohorská Jana
Dobrý den,
pokud máte k dispozici uvedené doklady, Vaši reklamaci otevřeme a posoudíme. V nějbližších dnech Vás kontaktujeme a domluvíme další postup.
IKEA Česká republika s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, reklamace matrace již proběhla, peníze vráceny. Ukončuji a moc děkuji za pomoc!!!!!