Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#9229Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2016, před 9 lety

Jana Pohorská

Znění stížnosti

V IKEA jsem si koupila pružinovou matraci asi v roce 2006.Tato matrace má záruční dobu 25 let. Ale to jsem si pravděpodobně ve chvíli nákupu neuvědomila a pokladní blok již nemám. Na matraci se nyní již nedá spát. Když jsem si nyní šla koupit matraci novou znovu do IKEA a zmínila jsem se paní prodavačce o mé staré matraci, že je již nepoužitelná, ale že na ni nemám účet, řekla mi, že by to nemělo vadit, že tu provádějí reklamace i bez účtu a nákup se dá lehce prokázat, protože tento výrobek, matraci SULTAN HUSTAD vyrábí pouze IKEA.
Tak jsem hned vyplnila reklamační protokol on-line, popsala závady a přiložila fota a poslala.
IKEA mi odepsala, že litují, ale reklamaci nemohou přijmout právě kvůli chybějícímu dokladu.
Proto jsem se odhodlala a napsala vám. Matrace byla poměrně drahá a já jsem invalidní důchodkyně a peněz nemám nazbyt. Věřím, že mi pomůžete.


Produkt

matrace pružinová SULTAN HUSTAD, 90/200 cm,


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že matrace již po asi 10 letech je nepoužitelná, uprostřed je dolík z obou stran a pružiny tlačí a vydávají zvuky, tak bych si představovala vrácení peněz za ni. Novou matraci jsem si nyní koupila také v IKEA, ale z půjčených peněz. Ostatně jsem věrný klient IKEA. Myslím si, že pokud již IKEA někdy udělala výjimku a reklamaci bez účtu provedla, byla bych ráda, kdyby u mne udělala také výjimku.
Předem děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2016 14:33, před 9 lety

Byla-li sjednána smluvní záruka, musí prodávající tomuto závazku dostát. Dal-li prodávající za jakost výrobku záruku, zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Není-li tomu tak, může se spotřebitelka dožadovat nápravy.

Nebyly-li sjednány odchylné podmínky pro smluvní záruku, je rozsah záruky stejný jaký upravuje zákon. Ze zákona není nutné pro uplatnění reklamace předložit doklad o zaplacení, to by byl nepřiměřený požadavek, ke kterému se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží. Spotřebitelka však musí prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a kdy ke koupi došlo (v některých případech by mohla postačovat i svědecká výpověď). Pokud byla reklamace uplatněna v záruční době, může spotřebitelka trvat na vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.3.2016 13:44, před 9 lety

Dobrý den,

IKEA účtenku nevyžaduje, spotřebitelka však musí prokázat datum a nákup v IKEA. Pokud má kartu IKEA Family a ví datum nákupu, můžeme účtenku dohledat. Také stačí výpis z účtu. Svědecká výpověď v tomto případě nestačí.

Dle našeho reklamačního řádu se záruční doba 25 let vztahuje pouze na domácí použití, na vady materiálu a provedení těchto uvedených komponentů matrací a/nebo roštů: Dřevěný rám a pružiny u pružionvých matrací s dřevěným rámem, pružiny u pružinových matrací, latexové jádro u latexových matrací, dřevěný rám a lamely u lamelových roštů, elektrický motor u elektricky ovládaných roštů (5ti letá záruka).
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení. I u těch nejlepších matrací s přibývajícími léty dochází k nahromadění prachu a roztočů. Zákazníkům tedy doporučujeme z hygienických důvodů, aby matraci měnili každých 8-10 let. Je to rozumná investice, která přispěje ke zdravějšímu a komfortnějšímu spánku.

S pozdravem
IKEA Česká republika.s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.3.2016 12:14, před 9 lety


Jana Pohorská

Vážení, děkuji za vyjádření IKEA ČR.s.r.o.. Mám k předložení výpis z účtu mé banky s datem a částkou koupě výše uvedené matrace. Jak jsem již uvedla, jako řešení bych si představovala vrácení peněz. Mám se sama ozvat IKEA nebo mám čekat na výzvu?
S pozdravem Pohorská Jana

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.4.2016 11:27, před 9 lety

Dobrý den,
pokud máte k dispozici uvedené doklady, Vaši reklamaci otevřeme a posoudíme. V nějbližších dnech Vás kontaktujeme a domluvíme další postup.
IKEA Česká republika s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2016 09:51, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.6.2016 11:36, před 9 lety


Jana Pohorská

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, reklamace matrace již proběhla, peníze vráceny. Ukončuji a moc děkuji za pomoc!!!!!