Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Ve společni O2 jsem vyřizoval reklamaci telefonu a bylo mě nabídnuto vrácení peněz na učet. S vyřešením reklamace jsem souhlasil a nechal jim své číslo účtu, aby mě peníze vrátili. Věc se vyřešila takto, že od společnosti O2 mě došla upomínka, že mám částku zaplatit a že je to první výzva. Částka , která mě měla být vrácena na účet nedošla ale naopak bych měl za něco platit.
refernční číslo transakce je ref: 4001216406
Požaduji finanční odškodnění.
|
Tweet |
Vznikne-li o existenci nebo oprávněnosti pohledávky mezi smluvními stranami spor, je potřebné si vyžádat prokazatelně písemně podklady prokazující existenci pohledávky. V tomto případě doporučujeme spotřebiteli písemně si vyžádat odůvodnění účtování částky 4920,- ze strany společnosti.
Pokud společnost uznala reklamaci telefonu jako oprávněnou a jako způsob vyřízení rozhodla o vrácení kupní ceny telefonu, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993).
Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Hezký den,
celou záležitost přesně prověříme. Poprosím vás o poslání všech podrobností k reklamaci zařízení včetně čísla reklamačního protokolu a předmětné upomínky. Podrobnosti mi prosím pošlete přes aplikaci www.o2guru.cz/guru.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.