Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.11.2015 jsem přes email objednal komplet na grilování.25.11 2015
jsem si komplet osobně převzal na pobočce v dražkovicích.Dne 4.12.2015 jsem na pobočce v dražkovicích uplatnil dle občanského zákoníku právo na vrácení zboží do 14 dnů.Vrátil jsem zakoupené zboží a prodejce my odstoupení od smlouvy potvrdil.Peníze za zboží jsem Však doposud neobdržel.Prodejce my 8.1.2016 zaslal vyjádření že se vrácení zamítá že se vztahuje vrácení jen přes nákup přes eshop.Dle čoi my bylo řečeno že objednávka pře email je distanční smlouvou a mám právo na vrácení.
kod kompletu KNP-CB137=300ML
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel (tedy osoba, která uzavírá kupní smlouvu nikoli v souvislosti s podnikáním, tzv. na IČ) má právo na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů od převzetí zboží za předpokladu, že se jedná o smlouvu distanční, při níž se smluvní strany osobně nesetkají, ale uzavírají smluvní vztah na dálku (například elektronickou cestou výměnou e-mailů, po telefonu anebo v zásilkovém obchodě). Jedná se tedy o situace, kdy dvě osoby nejsou přítomny v jeden čas na stejném místě. Smlouva je uzavřena „distančně“, jestliže byla celá dohodnuta komunikačními prostředky. Nezáleží přitom na způsobu předání zboží – může jít tedy i o osobní převzetí.
Prodávající má rovněž 14 denní lhůtu počítanou ode dne doručení odstoupení pro povinnost vrátit veškeré peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal. Peníze musí prodejce vrátit stejným způsobem, jakým bylo zaplaceno. Pokud souhlasí spotřebitel s jiným způsobem vrácení nebo pokud spotřebiteli tím nevzniknou žádné náklady, může podnikatel vrátit peníze i jinak.
Spotřebiteli doporučujeme upozornit prodávajícího na účinnost výše uvedených ustanovení zákona a trvat na odstoupení od smlouvy. Komunikaci je vhodné vést písmeně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Při odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu určit lhůtu k vrácení finančních prostředků. Po marném uplynutí této lhůty lze na prodávajícím vymáhat též úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.