Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.8.2015 jsem v uvedené provozovně odevzdal kovový šrot v celkové ceně 886,20,-Kč/výkupka č. V 1502888/.Do dnešního dne uvedená částka nebyla uhrazená.Telefonický kontakt s odpovědným pracovníkem p.Jakubem Pyšným /tel721 911 503/ je nemožný,stejně jako
s ekonomem společnosti p.Miroslavem Kučerou /miroslav.kucera@alfasrot.cz/
uvedeno v popisu stížnosti
pomoc k dosažení proplacení dlužné částky 866,-Kč
|
Tweet |
Pokud společnost ALFA SCRAP s.r.o. nereaguje na výzvy spotřebitele o zaplacení dlužné částky za výkup kovošrotu, doporučujeme spotřebiteli společnost provozujícího sběrný dvůr vyzvat písemně k plnění, kdy v této výzvě spotřebitel uvede lhůtu, ve které má sběrna poukázat částku na spotřebitelem uvedený účet. Marným uplynutím této lhůty se dluh stane splatným a bude možno ho vymáhat soudně. Až v případě marného uplynutí stanovené lhůty se podnikatel ocitá v prodlení a bylo by možné po něm požadovat i úroky z prodlení s plněním peněžitého dluhu.
V daném případě je žádoucí z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (ALFA SCRAP s.r.o., Revoluční 1082/8, 110 00, Praha - Nové Město, popřípadě na adresu jednatele JAKUB PYŠNÝ, Štúrova 1701/55, Krč, 142 00 Praha 4, který je oprávněn zastupovat společnost ve všech záležitostech). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Po marném uplynutí lhůty ke splnění dluhu, doporučujeme zaslat předžalobní výzvu ve smyslu § 142a občanského soudního řízení. Jde o poslední výzvu k plnění, která zároveň zaručí věřiteli (spotřebiteli), že v případě úspěchu soudního sporu by náklady řízení hradila protistrana.
Při dobré důkazní pozici, tedy pokud spotřebitel disponuje dokladem o odkupu odpadu (fakturou), dokladem o zaslání předžalobní výzvy (doporučeně s dodejkou), výpisem z účtu prokazujícím, že sběrna částku neuhradila, pak je možné podat návrh na vydání platebního rozkazu, což je zjednodušená forma žaloby. Pro platební rozkaz je charakteristické, že k jeho vydání obvykle dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu několika týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu. Toto je pohled ze soukromoprávního hlediska.
Pokud by spotřebitel výše uvedené kroky učinil (zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel možnost podat trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.
Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li však více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.
Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Hodnocení:
Komentář: Chtěl bych vám poděkovat za snahu vyřešit moji stížnost, ale o zdárném mimo-soudním řešení není ani řeč. Na uvedenou firmu je podána řada trestních oznámení, ke kterým jsem se přidal. V současné době vše řeší Kriminální policie
ve Žďáře nad Sázavou.