Společnost


Glass project s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9246Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2016, před 9 lety

Rastislav Moskal

Znění stížnosti

Na základě emailové dohody, jsem si dne 21. 8. 2015 objednal u firmy Glassproject, s. r. o., se sídlem Veleslavínská 40, 160 00 Praha 6 zaměření, výrobu a montáž včetně dopravy skleněného obkladu lacobel T pro obklad zdi u kuchyňské linky (podorbnosti v přiložené mailové komunikaci).
Zaměření skleněného obkladu proběhlo 31. 8. 2015. Montážníci potvrdili montáž obkladu v průběhu 2-3 týdnů od zaměření a za výhodu považovali montáž skla ještě před instalací kuchyňské linky. K dispozici byl přesný návrh s rozměry kuchyňské linky zhotovený firmou, která zaměřila a vyráběla kuchyňskou linku. Tento plánek montážníci při zaměření nevyužili.
Pan Zdeněk Pihera, komunikující se mnou ohledně mé objednávky, mi následně o den později, 1. 9. 2015 poslal zálohovou fakturu na dodávku a montáž skleněného obkladu v hodnotě 5000 Kč, kterou jsem uhradil převodem tentýž den, tedy 1. 9. 2015. Žádný jiný dokument jsem z Glassprojectu neobdržel.
Z firmy Glassproject se nikdo víc než měsíc neozýval, tak jsem 13. 10. 2015 kontaktoval pana Piheru s návrhem montáže skla. Pan Pihera na můj mail nereagoval, tak jsem ho opakovaně kontaktoval 20. 10. 2015 s návrhem termínu montáže a s vysvětlením, že instalace kuchyňské linky je naplánovaná na 31. 10. 2015 a návrhem pro montáž skla den předem, tedy 30. 10. 2015. Pan Pihera mi napsal, že si zavoláme 29. 10. 2015 a potvrdíme montáž.
Dne 29. 10. 2015 jsem pana Piheru kontaktoval telefonicky a opět jsem mu zdůraznil, že 31. 10. 2015 proběhne instalace kuchyňské linky a navrhuji montáž skla na 30. 10. 2015. Pan Pihera mi oznámil, že na skle ještě není nanesena barva a že s montáží skla po nainstalovaní kuchyňské linky nebude žádný problém.
Dne 11. 11. 2015 montážníci přišli nainstalovat sklo, bohužel zjistili, že vyrobené sklo se rozměrově pod skříňky kuchyňské linky nevejde. Oznámili mi, že sklo nejde řezat a že si budu muset zaplatit výrobu nového skla.
Dne 12. 11. 2015 jsem pana Piheru kontaktoval se žádostí s odstoupením od služby a k vrácení zaplacené zálohy, jelikož objednanou službu jsem po 2,5 měsících od zaměření nedostal a nebyl jsem se službami firmy Glassproject spokojen, i když jsem firmu několikrát před instalací kuchyňské linky vyzýval s návrhem termínů pro montáž skla.
Pan Pihera mou žádost neakceptoval s odůvodněním, že rozměry skla, které chtěli montážníci namontovat, jsou totožné s rozměry zaměřené montážníky (před instalací kuchyňské linky). Pan Pihera po mě chce doznání mého pochybení, kterého si nejsem vědom.

Prosím o prošetření celé věci, jestli firma Glassproject postupovala správně ve věci neuznané žádosti o odstoupení od dohody a vrácení zaplacené zálohy na dodávku a montáž skleněného obkladu.


Požadované řešení

vrácení zaplacené zálohy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2016 11:45, před 9 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (montáž skleněného obkladu). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Oznámí-li spotřebitel zhotoviteli, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy spotřebitel odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.

V daném případě bude tedy rozhodující, zda zhotovitel postupoval dle pokynů spotřebitele (pokud byly sjednány určité rozměry objednané věci, musí také zhotovená věc těmto rozměrům odpovídat, v opačném případě je vadná).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2016 18:13, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.