Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 29.12.2015 jsem vytvořil objednávku s číslem 90949005 v hodnotě 12 499 Kč a zaplatil si za expresní doručení v hodnotě 99Kč. Zásilka měla být doručena hned druhý den, tedy 30.12.2015.
Bohužel, opět dotyčná společnost nebyla schopna dodržet to, co slibuje/nabízí. Zásilka byla doručena až dne 4.1.2016.
Tentýž den jsem pí Raimundové na email overeno@mall.cz zasílal požadavek na vrácení částky za dopravu - s čímž souhlasila a přislíbila zaslání částky 99Kč.
Pí Raimundová se za společnost Mall.cz pořád jen omlouvá za vzniklé komplikace, ale přitom neplní své závazky. Do dnešního dne (12.1.2016) peníze společnost neposlala - tedy během 8 dnů nebyli schopni zadat příkaz k úhradě a ani mne neinformovali, že by tak již učinili.
Expresní doručení
Vrácení částky
|
Tweet |
Pokud se prodávající zavázal, že zboží bude expresně doručeno, musí toto splnit. Není-li tomu tak, vrátí podnikatel spotřebiteli peněžní prostředky za tuto službu.
Co se týče času plnění závazku, občanský zákoník stanoví v § 1958, že je-li čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužní povinen plnit i bez vyzvání.
Není-li lhůta stanovena, může věřitel požadovat plnění ihned a dlužník je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Nedodrží-li podnikatel výše uvedené, ocitá se v prodlení se splácením peněžitého dluhu, spotřebitel bude mít vedle práva na vrácení ceny za expresní dopravu i právo na zákonný úrok z prodlení na základě § 1970 občanského zákoníku.
Vážený pane Švestko,
peníze za expresní doručení byste měl již mít na svém účtu. Mohu Vás požádat o kontrolu? Pokud platbu nebudete evidovat, požádám naše finanční oddělení o výpis k navrácené platbě.
Děkuji Vám za pochopení a ještě jednou se omlouvám za komplikace.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Vážená pí Raimundová,
peníze stále neeviduji na svém účtě. Je to pro Vás tak těžké si tuto informaci (za jste peníze odeslali) ověřit na Vaši straně a sjednat tak nápravu?
Jednání firmy nelíbí. Nemám problém počkat na peníze několik dnů, ale zde se to již opět blíží k měsíci.
Chtěl bych se zeptat Dtestu, zda mám v této situaci ještě jiné možnosti řešení (podnět k ČOI). Úroky z prodlení na základě § 1970 občanského zákoníku jsou nepatrné výše, takže se jich nevyplatí domáhat - na což společnost i spoléhá.
Děkuji.
Pokud společnost opakovaně spotřebitele uvádí v omyl (pravidelně neposkytuje sjednané služby), mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost svým jednáním naplňuje výše uvedené znaky nekalé obchodní praktiky, může podat podnět České obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele. Česká obchodní inspekce může podnikatele, který porušuje zákon o ochraně spotřebitele, sankcionovat. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážený pane Švestko,
dle informací byly peníze zaslány zpět na Vaši kartu 15. 1., na účtu byste je tedy měl již evidovat. Požádala jsem o výpis k navrácené platbě, prosím ještě o strpení, zašlu Vám ho emailem.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Vážená pí Raimundová,
elektronicky jste se mne tázala:
----------------------------
Vážený pane Švestko,
moc se za komplikace omlouvám. Platbu za expresní doručení Vám mohu nechat vrátit také na účet ********?
Děkuji Vám.
----------------------------
Výše uvedené jsem Vám odsouhlasil. Takže nechápu, proč ve Vašem posledním příspěvku hovoříte o kartě.
Děkuji za vysvětlení. Výpis zatím nedošel. Platbu z 15.1.2016 neeviduji.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj. Spotřebitel má nyní možnost případ doplnit, případně jej uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Peníze na účet nedošly z důvodu, že je společnost zaslala na jiný účet, než na který jsem byl s pí Raimundovou dohodnut.
Společnost nabídla reklamaci transakce a vrácení peněz na správný účet, čehož jsem nevyužil, jelikož si to již dořeším sám.
Děkuji.