Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.7.15 jsem na e-sbopu elland.cz zakoupil žehlička Philips Azur GC 3810/20. Tuto žehličku jsem převzal dne 15.07.2015 od pracovníka dopravní společnosti. Zásilka byla doručena v neporušeném obalu. Zásilku jsem rczbalil až následující den. Ke svému údivu jsem zjistil, že žehlička byla zřejmě pooužívaná již před dodáním - nádržka byla mokrá, tělo žehličky potečené a žehlící plocha špinavá.Žehličku jsem ani nezkoušel a ihned jsem zkontaltoval zákaznickou podporu,kde mi doporučeno zboží vrátit zpět a důvody uvést ve formuláři - odstoupení od smlouvy.Zásilku jsem zabalil do původníbo obalu ve kterém jsem ji održel a dále do balícího papíru a odeslal poštou dne 20.07. na uvedenou adresu včetně vyplněného formuláře. Další překvapení od firmy přišlo, když mi bylo e-mailem dne 22.7. oznámeno, že ,, Dnes bol k nám doručený tovar Phillips GC 3810/20 nakoľko bol obal výrobku poškodený ( roztrhnutý ) jsme nútený Vám strhnúť 5% z ceny výrobku. S pozdravom elland.cz“ Firmu jsem e-mailem 2.8. informoval o nesouhlasu s jejich postupem a požádal o úhradu stržené částky. Na zprávu nereagovala a částku neuhradila.
žehlička Philips Azur GC 3810/20
Vrátit neoprávněně strhnutý poplatek 175 Kč.
Jako spotřebitel mohu v souladu se zněním § 1829 od§t. 1 ve spojení s § 1818 zákona č.892012 Sb., občanský zákoník v platném znění, od uvedené kupní smlouvy odstoupit. Současně mám právo na vrácení zaplacené ceny včetně nákladů na dopravu. Poškození obalu není důvodem k omezení či neuznání tohoto práva.
|
Tweet |
V případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, tedy i prostřednictvím e-shopu, je spotřebitel ze zákona oprávněn od kupní smlouvy odstoupit do 14 dní bez uvedení důvodu dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení o odstoupení nejpozději poslední den lhůty odesláno.
Prodávající má rovněž 14 denní lhůtu počítanou ode dne doručení odstoupení pro povinnost vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Výslovně zákon uvádí i povinnost vracet cenu dopravy. Pokud však spotřebitel využil dražší z nabízených způsobů dodání, vrací se jen ty náklady za nejlevnější variantu. Peníze musí podnikatel vydat stejným způsobem, jakým bylo placeno.
Toto právo nelze omezit dalšími podmínkami, které by zakládaly nerovnováhu v neprospěch spotřebitele dle § 1813 občanského zákoníku. Obal nebyl zákonnou úpravou nikdy rozuměn jako součást věci. Jeho nedodáním (popřípadě poškozením při vybalování zboží) tedy nelze omezovat právo na odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku.
V určitých minoritních případech je možné si představit, že nevrácením určitého specifického obalu při odstupování dle výše zmíněného práva, např. tehdy, kdy by byl obal dárkovou krabičkou nebo jinak speciálně uzpůsoben danému zboží (například u televize, kdy plní obal i ochrannou a informační funkci), by bylo možné prodávajícím poměrně snížit vracenou kupní cenu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.