Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
na podzim roku 2014 jsem v CCC zakoupil koženou obuv značky Lasocki.
Reklamaci jsem podal v červnu 2015, vyřízena byla v červenci 2015 s tím, že obuv je neopravitelná a mohu si ve stejné, nebo vyšší hodnotě koupit jiný produkt.
Toto jsem odmítl a požadoval jsem odstoupení od kupní smlouvy, vedoucí prodejny v Olympii Brno mi sdelila, že na toto právo nemám (pouze pokud bych obuv reklamoval do 6ti měsíců od koupě).
V prodejně v Olympii jsem byl ještě dvakrát. Pokaždé, i když jsem paní vedoucí řekl, že dle obchodního zákoníku mám právo na odstoupení od smlouvy, pokud není možná výměna zboží za to samé (nechcí jiné boty, byl jsem s těmi, které jsem koupil spokojen), mi bylo zopakováno, že si mohu a to pouze do půl roku zakoupit v CCC jiné zboží.
V listopadu 2015 jsem zaslal společnosti doporučený dopis s citací z obchodního zákoníku a s jasným požadavkem na odstoupení od smlouvy. Na dopis jsem nedostal odpověď. Stejný text jsem zaslal také na obchodní email společnosti, taktéž bez odpovědi.
kožená obuv, vel. 40, Lasocki
Odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Postup při vyřizování reklamace upravuje § 2169 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena povinnost prodejce věc buď opravit, pokud by toto nebylo možné či vhodné, dodat nový kus stejného zboží bez vad a až pokud ani toto by již nebylo možné, tak umožnit spotřebiteli odstoupení od smlouvy, tedy vrátit peníze.
Pokud prodejce nabízí jiné než výše popsané řešení reklamace, jedná se o nabídku, kterou může, ale nemusí spotřebitel přijmout. Lze tedy trvat na výše uvedeném postupu řešení reklamace.
Pokud se jedná o vadu, kterou není možné odstranit (jak potvrdil prodejce při vyřizování reklamace spotřebiteli) a brání řádnému užívání věci, jedná se o podstatné porušení smlouvy a v souladu s § 2106 odst. 1 písm. d)občanského zákoníku ve spojení s § 2165 odst. 1 občanského zákoníku může spotřebitel odstoupit od smlouvy a žádat vrácení zaplacené částky za reklamované zboží.
Odstoupení od smlouvy je třeba adresovat prodávajícímu vždy prokazatelně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Spotřebitel má při uznané reklamaci rovněž právo na úhradu nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.