Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na internetovém obchodě jsem zakoupila výrobek NutriBullet. Neprověřila jsem dodavatele, který má pro komunikaci k dispozici pouze mailovou adresu infocz@officialdistribution.eu, ve které nereaguje na odstoupení od smlouvy.
Zboží bylo převzato 9.1.16 od kurírní služby GLS a dne 11. 1. jsem zaslala odstoupení od smlouvy. Při porovnání na stránkách je zboží zjevný padělek.
NutriBullet, jak je uvedeno na faktuře
Prosím o prošetření firmy a originality jejich produktů.
Děkuji.
|
Tweet |
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Ohledně konkrétních nabídek je možné se na Celní správu obrátit s tím, zda neevidují určitá podezření či podněty ohledně spotřebitelem uvedeného obchodu.
Nabízení nebo prodej výrobků nebo služeb porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává Česká obchodní inspekce a celní správa, které spotřebitel může podat podnět. Současně se jedná i o nesplněnou jakost při převzetí.
Pokud si je spotřebitel jistý, že mu byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat i trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství.
Spotřebitel má v tuto chvíli k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě (nejedná se o deklarované zboží zn. NutriBullet, zboží je poškozené, vadné) a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.