Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 7.12.2015 mi reklamačním střediskem byla potvrzena reklamace mobilního telefonu.
Po uplynutí 30ti denní záruční doby jsem reklamační středisko kontaktoval a oni mi napsali, že telefon je stále v servisním středisku a že mám vydržet, že o navrácení telefonu urgují. Nezapomněli, ale připsat, že telefon je mechanicky poškozený a že tudíž se na něj reklamace nevztahuje. citace: Váš mobilní telefon je mechanicky poškozený, již není v záruce. Přístroj
jste zaslal k nám na reklamaci, což znamená, že jste souhlasil s našim
reklamačním řádem (viz. reklamační protokol) - reklamační doba se může
prodloužit na 60 dnů.
Samsung i8750 silver E , IMEI: 354084052262702
Vrácení peněz, jiný přístroj
|
Tweet |
Podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele lze prodloužit lhůtu k vyřízení reklamace pouze po dohodě se spotřebitelem. V uvedeném případě však k takové dohodě nedošlo, došlo jen k jednostrannému oznámení prodloužení doby (pouhý obecný odkaz na reklamační řád v reklamačním protokolu není dostačující) a prodloužení je tedy neplatné. V reklamačním protokolu podepsaném spotřebitelem by muselo být přímo uvedeno, že zákonná lhůta pro vyřízení reklamace se prodlužuje až na 60 dní.
Doporučujeme spotřebiteli od smlouvy odstoupit pro marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace, neboť dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že lhůta k vyřízení reklamace je nejpozději 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Prodávající se se spotřebitelem může domluvit na delší lhůtě. Pokud je konkrétní ujednání o prodloužení lhůty k vyřízení reklamace výslovnou součástí reklamačního protokolu a spotřebitel svým podpisem stvrdil jeho platnost, bude toto ujednání platné. Pokud je toto ujednání součástí pouze reklamačního řádu a prodejce s ním náležitě neseznámil spotřebitele před podpisem reklamačního protokolu, bude se na něj nahlížet jako na nepřiměřené ujednání.
V takovém případě doporučujeme zaslat prodejci oznámení o neúčinnosti nepřiměřeného smluvního ujednání a rovněž odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.