Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v srpnu jsme koupili s manželem v této prodejně mamce k narozeninám zlatý řetízek a náramek. Náramek se rozpojil u zapínání, reklamace v tomto případě byla uznána, náramek byl na náklady prodejce opraven a vrácen. Zarážející je, že má ale úplně jinou barvu než původní, koupený. řetízek měla maminka 3x na sobě, při třetím nošení jí sjel, rozpojený uprostřed. Odmítáme mechanické poškození, protože k němu nedošlo. Jedná se zřejmě o nekvalitní jemné spoje. Reklamace v tomto případě uznaná nebyla, prodejce nabídl opravu s tím, že poté zboží vymění za jakékoliv jiné, které si mamka vybere. K tomu bohužel nedošlo, protože zboží se vrátilo sice opravené, ale oprava je na řetízku viditelná. Jak to vyřešit, když jsme na opravu přistoupili pouze v případě výměny, jinak bychom opravu nepožadovali, ale požadovali bychom prokázání mechanického poškození do šesti měsíců od zakoupení. S opravou nesouhlasíme.
zlatý řetízek
Požadujeme výměnu zboží, nechceme vrátit peníze, protože zboží je zřejmě nekvalitní a nelze ho nosit. Maminka měla štěstí jak při náramku, tak i řetízku, že je neztratila.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit spotřebitelce ve stavu, v jakém jej převzal. Co se týče mimozáruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitelky. Spotřebitelka není povinna nabídku mimozáruční opravy přijmout. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebitelce rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Pokud spotřebitelka přistoupila na mimozáruční opravu, musí prodávající dostát svému závazku. Byla-li nabídnuta výměna opravené věci za novou, je prodávající povinen tak učinit. Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit a to i v případě, že smlouva byla uzavřena ústně.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.