Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 27.11.2015 byla oslovena matka mého přítele v nákupním centru Albert v Plzni na Lochotíně zástupci firmy Globe Holding Group s.r.o. aby si vyzkoušela masážní polštář Wellness WS II. Následně jí byla nabídnuta soutěž - vylosovala si kupon na slevu 6000 Kč z tohoto produktu, pokud si ho na místě zakoupí. Originální cena produktu je dle společnosti 12 990.- po slevě tedy zaplatila 6990.- Kč. Po konzultaci s námi jsme se rozhodli, že produkt vrátíme. Po telefonátu se slečnou, která zboží prodávala, jsme se dozvěděli, že není produkt problém vrátit na adresu uvedenou v kupní smlouvě a že následně budou vráceny peníze na účet. Zboží jsme tedy odeslali zpět 3.12.2015 odeslali zpět s odstoupením od kupní smlouvy dle dle § 1828 odst. 2 a na základě ust. § 1829 odst. 1 ve spojení s ust. § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zároveň jsme zaslali odstoupení od smlouvy doporučeně zvlášť. Zboží se však bez převzetí vrátilo. Do společnosti jsme tedy zkoušeli telefonovat, po několikátem volání nám zvedla telefon slečna, která je prý pouze na recepci, zprávu předá obchodnímu oddělení, které se ozve a vrácení zboží vyřeší. Nikdo se ovšem neozval, telefon nikdo nezvedá.
Wellness polštář WS II.
Vrácení nepoškozeného zboží společnosti a připsání zaplacené částky na náš účet
|
Tweet |
Pokud je smlouva uzavřena mimo obchodní prostory, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
Zakoupené zboží musí spotřebitel bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů od zaslání odstoupení od smlouvy vrátit zpět prodejci a ve stejné lhůtě by měly spotřebiteli dorazit peníze. Stačí, že spotřebitel prokáže prodejci odeslání zboží na adresu uvedenou v uzavřené kupní smlouvě. Pokud prodejce maří doručení tím, že se na uvedené adrese pro přebírání písemností nezdržuje či poštovní zásilky účelově nepřebírá, nemůže toto být ke škodě odesílatele. Podle § 573 občanského zákoníku se zásilka považuje za došlou třetí pracovní den po odeslání.
Odesílá-li tedy spotřebitel zboží poštou, má se dle domněnky doby dojití v § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že došla třetí pracovní den po odeslání. To znamená, že zboží nemusí zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.
Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.