Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#9286Poplatek za ukončení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2016, před 9 lety

Jakub Houfek

Znění stížnosti

Chtěl bych se zeptat jestli je v souladu se zákonem, když si T-Mobile účtuje poplatek za předčasné ukončení smlouvy ve výši 20% ze základní ceny a ne z částky kterou skutečně platím, byť je se slevou.

Děkuji.


Požadované řešení

Výše poplatku za zrušení by měla odpovídat 20% z fakturované částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2016 10:25, před 9 lety

Podle § 63 odst. 1 písmena p) zákona o elektronických komunikacích, v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, musí smlouva obsahovat informace o výši úhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Výše smluvní pokuty by měla být obsažena přímo v textu hlavní smlouvy, nikoliv pouze v obchodních podmínkách. Smluvní pokuta by se měla odvíjet pouze od nevyužitých měsíčních paušálů zbývajících do konce závazku, neměla by se tedy vztahovat na plnění v rámci výpovědní doby.

Společnost T - mobile má uvedeno ve všeobecných obchodních podmínkách, že se "slevy poskytují v případě, že zákazník u nich zůstane po celou dobu trvání smlouvy."

Toto ujednání ve všeobecných obchodních podmínkách lze považovat za nepřiměřené a neplatné. Dle § 63 odst. 8 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, platí, že "smluvní ujednání, která by obsahovala takové podmínky a postupy pro ukončení smlouvy, které jsou odrazující od změny poskytovatele služeb elektronických komunikací, jsou neplatná".

Jelikož zákon dává spotřebiteli na základě § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích právo smlouvu vypovědět, nemůže spotřebitele podnikatel od tohoto práva odrazovat či sankcionovat ustanovením obchodních podmínek, že využitím zákonného práva nebudou slevy poskytnuty.

Jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, kterou může podnikatel spotřebiteli naúčtovat, by měla být tedy vypočtena z ceníkové ceny po odečtení slev.

Pokud spotřebitel s vyměřenou pokutou (sankcí) nesouhlasí, doporučujeme mu uplatnit její reklamaci, popřípadě se následně s námitkou proti vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad. Podání reklamace nemá odkladný účinek. Je rovněž možné podat žádost na Český telekomunikační úřad, aby rozhodl, že podání reklamace má odkladný účinek. Toto vyjádření je pak závazné i pro operátora.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.

Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, popřípadě v soudním občanskoprávním řízení nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V případě potřeby další právní konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.