Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Když jsme chtěli uplatnit voucher - kompletní čištění interiéru vašeho auta - u firmy Autosklaservis Weber v Mostě, bylo nám řečeno, že nás neobjednají, protože mají problém s proplácením této služby ze strany Berslevy.
Následně jsme e-mailem kontaktovali Berslevu, kde jsme jim výše uvedené sdělili a žádali jsme o vysvětlení. Na tento e-mail nám nikdo neodpověděl.
voucher - kompletní čištění interiéru vašeho auta
vrácení peněz vynaložených na nákup voucheru
|
Tweet |
V případě nákupu prostřednictvím slevového portálu je třeba si prostudovat všeobecné obchodní podmínky, ve kterých bude uvedeno, zda-li je kupní smlouva uzavřena přímo se slevovým portálem anebo obchodníkem (prodejcem zboží či poskytovatelem služby).
Pokud by byla kupní smlouva uzavřena s prodejcem zboží musí se spotřebitel nejprve pokusit domluvit přímo s ním na poskytnutí plnění. Pokud při uzavření smlouvy byla stanovena platnost voucheru a spotřebitel s ní byl seznámen, souhlasil s podmínkami kupní smlouvy, je třeba uplatnit slevový kupón u prodejce po dobu platnosti voucheru.
Pokud tedy byl spotřebiteli slevový kupon řádně dodán, je třeba předmětné zboží objednat přímo u prodejce na základě předložení tohoto kupónu. Slevový portál zde vystupuje zpravidla pouze v roli zprostředkovatele a plnění je třeba požadovat po prodejci, který zboží nabízí. Spotřebitel by však měl být vydavatelem slevového kuponu dostatečně informován o způsobu, jakým je třeba jej uplatnit.
Pokud byl voucher v době své platnosti uplatněn u prodejce zboží a zboží nebylo ve stanovené lhůtě dodáno, je nutné prokazatelným způsobem odstoupit od smlouvy z důvodu nedodání zboží (služby). Toto odstoupení je třeba adresovat dodavateli zboží a po něm požadovat vrácení celé částky, kterou spotřebitel zaplatil. Odstoupit od smlouvy lze až poté, kdy prodávající nesplní povinnost dodat zboží v dodatečné lhůtě, která může být poskytnuta i mlčky. Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a prodávajícímu vznikne povinnost vrátit zaplacené finanční prostředky.
Slevový portál uvádí ve svých obchodních podmínkách, že doba dodání je většinou uvedena na Slevuponu. V případě prodlení je třeba kontaktovat dodavatele zboží (kontakty najdete na Slevuponu) nebo zákaznické centrum podpora@berslevu.cz.
Provozovatel slevového portálu uvádí, že veškeré Slevupony, které prodává, jsou pojištěny (Axa Assistance). Tato skutečnost znamená, že v případě jakýchkoliv problémů na straně dodavatele dostane spotřebitel zpět vynaložené peníze za Slevupon. Je třeba kontaktovat zákaznické centrum (podpora@berslevu.cz nebo 775 475 367 od pondělí do pátku vždy v časovém rozmezí 8:00 až 18:00).
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Je třeba si prostudovat obchodní podmínky slevového portálu, jestli neručí za dodavatele a v případě odstoupení od smlouvy či v případě nedodání zboží, by pak mohl spotřebitel vznášet nároky na vrácení peněz u něho. Velké slevové portály toto umožňují, ale je nutné si to ověřit v obchodních podmínkách. Bude-li uvedena tato možnost, tak bude postup stejný jako výše uvedený, ale vše bude adresováno slevovému portálu.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou podnikatele (slevového portálu), doporučujeme podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Dobry den.
Je nam lito komplikace, ktere jste registrovala po nakupu na nasem portale. Poprosime vas o kontakt na email podpora@rabator.com, kde se budeme snazit vase problemy vyresit k vasi plne spokojenosti. K problemum doslo ve spojeni s technickymi problemy v predvanocnim obdobi pri transformaci naseho slevoveho portalu na agregator slev a diky zmene vlastnika, ktery spolecnost prebiral a kompletne auditoval.
S pozdravem
Berslevu.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
dne 26.1.2016 jsem na uvedený e-mail podpora@rabator.com zaslala níže uvedenou zprávu:
Dobrý den,
níže píšete, že se budete snažit můj problém s neakceptováním mého voucheru vyřešit k mé plné spokojenosti. Žádám o vrácení peněz vynaložených na nákup níže uvedeného voucheru. Byli jste kontaktováni e-mailem dne 5.1.2016 k vysvětlení a vyřešení mého problému. Na tento e-mail jste však nereagovali. Proto jsme se obrátili na Vaše stížnosti d-Testu.
S pozdravem
Hanselová Helena
9. května 2044
43601 Litvínov
e-mail: helena.rollerova@seznam.cz
Na můj e-mail však opět nikdo nereagoval.
S pozdravem
Hanselová Helena
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.