Společnost


SOFTCOM GROUP, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

62%
38%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#9288Neumožnění odstoupení od smlouvy při třetí stejné vadě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2016, před 9 lety

Marek Pelán

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 1.9. 2015 jem si ve společnosti Sofcom zakoupil mobilní telefon Sony xperia Z3 compact číslo faktury FV15032594.
21.9.2015 1. reklamace číslo RB15001326 Popis závady: "Občas nefunguje mikrofon (problém při hovorech)" / Reklamace uznána telefon opraven
27.10.2015 2. reklamace číslo RB15001513 Popis závady: "opakovaná reklamace, problém s mikrofonem vypadává v hovorech a nefunguje" / Reklamace uznána telefon opraven
23.11.2015 3. reklamace číslo RB15001654 Popis závady:"Po 3. opět problém s mikrofonem. Zákazník žádá výměnu za nový kus ." / Reklamace uznána telefon pouze opraven nový kus mi nedali.
Protože se jednalo o třetí stejnou závadu, tak jsem při přebírání telefonu z reklamace požadoval odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za zboží. Reklamační oddělení mi to však neumožnilo, s odůvodněním :
"Není možné odstoupení od kupní smlouvy, mobilní telefon nevykazuje tři stejné vady, předchozí opravy: výměna sekundárního mikrofonu a výměna základní desky. Poslední oprava výměnou kompletního předního krytu."
Tím jsem byl uveden v omyl a telefon jsem z reklamace převzal.
Jak jsem si později zjistil, nárok na odstoupení od smlouvy ze zákona mám. Viz.:
Občanský zákoník § 2169/2
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci.

Následně jsem opět kontaktoval reklamační odděleni Softcom s požadavkem na odstoupení od smlouvy. Požadavek byl zamítnut s odůvodněním - "Podle autorizovaného servisu zastupujícího výrobce se nejedná o tři stejné vady."

Což opět neodpovídá výkladu zákona.


Produkt

Mobilní telefon Sony Xperia Z3 compact (D5830) Black


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2016 14:42, před 9 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle své volby.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení (popř. na výměnu věci za novou). Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Lze odkázat rovněž na rozsudek Nejvyššího soudu ve věci tří stejných vad 33 CDo 348/2009 NS. K nalezení a ke stažení je tento rozsudek zde: http://nsoud.cz/Judikatura/judikatura_ns.nsf/WebSearch/5BBF8347F86E10BCC1257A4E0065E0BD?openDocument&Highlight=0.

Je třeba rovněž připomenout, že odpovědný za vyřízení reklamace je ve vztahu ke spotřebitele pouze a jen prodejce, se kterým je spotřebitel ve smluvním vztahu na základě uzavřené kupní smlouvy, nikoli servis.

Pokud bude prodejce trvat na svém stanovisku k uplatněné reklamaci, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl spotřebitele zastupovat v případném občanskoprávním soudním řízení. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2016 15:02, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2016 16:29, před 9 lety

Na žádost společnosti stížnost znovu otevíráme. Společnost má nyní možnost se k případu vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.2.2016 17:02, před 9 lety

Vážený pane Peláne,

předem se velice omlouvám za potíže, které Vám nastaly při reklamaci výše uvedeného mobilního telefonu. I když jsme, coby prodejci, v pozici Vašeho smluvního partnera, tak v případě reklamace této značky fakticky figurujeme pouze jako prostředník. Informace poskytnuté autorizovaným servisem, který je smluvním partnerem výrobce, a jejich závěry, jsme v plné míře převzali a reklamaci ukončili s vyjádřením, o kterém byl autorizovaný servis a potažmo naše firma přesvědčeni, že je právně v pořádku.
Po přezkoumání celého případu a ověření veškerých informací, jsem dnes osobně reklamaci ukončil a to ve Váš prospěch. Administrativní ukončení provedeme neveřejně přes e-mail a obratem vrátíme kupní částku telefonu.


Přeji pěkný den,

Michal Šebek
Vedoucí servisního a reklamačního oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.2.2016 14:21, před 9 lety


Marek Pelán

Hodnocení:

Komentář: Jsem rád,že Softcom uznal svoji chybu. Peníze mi byly vráceny bez problémů v plné výši.
Marek Pelán