Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
2.12.2015 jsem u firmy Jetsile Capital s.r.o. na stránkách http://velvet-smooth.cz/ objednala pilník na nohy Scholl Velvet Smooth + náhradní hlavice. Výrobek jsem platila předem (687.00 Kč). Zboží dorazilo, hlavice byly originální, pilník falzifikát. Mailem i telefonicky jsem vykomunikovala reklamaci, bylo mi příslíbeno, že zboží bude vyměněno. 9.12.2015 jsem pilník i hlavice spolu s reklamačním protokolem odeslala doporučeně na adresu Internetový obchod, Přízova 1, 60200 Brno. Do dnešní dne firma nezareagovala, balíček nebyl vrácen. Z předchozích stížností je jasné, že se jedná o podvod ... asi by bylo ideální se spojit a podat hromadné trestní oznámení ... nevím jakým způsobem to udělat, většina stížností je anonymních ...
Objednala jsem Scholl Velvet Smoth (obj. č. 995433991 ), místo toho dorazil padělek Scholl Velvet Soft.
V reklamačním protokolu jsem uvedla, že chci vyměnit napodobeninu Scholl Velvet Soft za originál Scholl Velvet Smoth, pokud toto nebude možné, požadovala jsem vrácení peněz na účet, který jsem v protokolu uvedla. Stále trvám na stejném řešení.
|
Tweet |
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx.
Ohledně konkrétních nabídek je možné se na Celní správu obrátit s tím, zda neevidují určitá podezření či podněty ohledně spotřebitelem uvedeného obchodu.
Nabízení nebo prodej výrobků nebo služeb porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává jednak Česká obchodní inspekce a jednak celní správa, které spotřebitel může podat podnět.
Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Současně se však jedná i o nesplněnou jakost při převzetí.
Pokud si je spotřebitel jistý, že mu byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat i trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství. Pokud byl tedy dodán padělek, lze podat i trestní oznámení z trestného činu podvodu dle § 209 trestního zákoníku, případně z trestného činu poškozování spotřebitele dle § 253 trestního zákoníku.
V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.
Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.