Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#9296Klamné a hrubé jednání společnosti

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2016, před 9 lety

Magdalena Barešová

Znění stížnosti

Dobrý den,
pevně věřím, že budu schopná vyřešit při se společností sama, ale chtěla bych touto cestou varovat ostatní spotřebitele před klamným a hrubým jednáním Helvetia Apotheke, která patří společnosti Helvetia Direct Marketing s.r.o.
Loni na jaře jsem v dobré víře zodpověděla telefonický dotazník průzkumu trhu týkajícího se zdravého životního stylu a sportu. Na podzim mi volali znovu, že s ohledem na mou vstřícnost během zmiňovaného telefonického dotazníku pro mě mají balíček vitamínů či jiných doplňků stravy zdarma a v případě, že budu spokojená, zaplatím pouze 79,- za poštovné a budu mít možnost objednávky dalších produktů v pravidelných intervalech. Zvolila jsem pouze produkt na zkoušku, ale nepřála jsem si pravidelné zasílání dalšího zboží. Balíček mi byl doručen na podpis se složenkou na částku ve výši poštovného 79,-, nicméně už se nikde nepsalo o tom, že částku nemusím v případě nespokojenosti platit. Pro jistotu, abych nikde nic nedlužila jsem částku zaplatila a předpokládala, že je tímto vše vyřízené. Bohužel mi však následně přišel další balíček ve formě obyčejného dopisu. Zásilku jsem tedy poslala doporučeně zpět (2.12.2015) s přiloženým vlastní rukou podepsaným psaním o zrušení veškeré další komunikace, objednávek, které jsem si neobjednala od dané firmy. Nicméně další měsíc opět balíček přišel (v týdnu od 4.1.2016). Po dalším týdnu (dnes 15.1.2016) přišlo upozornění s ČERVENÝM PRUHEM na nedoplatek, který mi u firmy údajně vznikl. Kontaktovala jsem tedy obratem telefonicky firmu na infolince uvedené na webových stránkách helvetia.cz a žádala opět zrušení zasílání balíčků, vysvětlení a omluvu. Paní na infolince (velmi mě mrzí, že si nepamatuji její jméno), mi sdělila, že můj dopis přišel až po té, co mi odeslali další zásilku, čemuž tomu nevěřím - mezi mým dopisem, který jsem odeslala 2.12.2015 - uschovala jsem podací lístek a jejich balíčkem, který došel v týdnu od 4. ledna uběhl celý měsíc! Bylo mi sděleno, že zásilku musím neprodleně zaslat zpět na vlastní náklady, přestože jsem si nikdy nic neobjednala. Dále mi bylo mi vysvětleno, že v průvodním dopise, který byl přiložen v balíčku "na zkoušku" mě informovali o skutečnosti, že pokud neoznámím do 10 dnů, že si nepřeje další zásilky, budou mi doručovat mnou zvolený balíček každých 20 dní ve "zvýhodněné" ceně 179 Kč. S čistým svědomím prohlašuji, že jsem onen balíček pečlivě studovala a žádná takováto informace v něm obsažena nebyla. Toto jsem sdělila i paní na infolince, na což ona zareagovala osočením, že lžu! Žádala jsem tedy k telefonu jejího nadřízeného, ale odmítla mi kohokoliv předat a dále mě odmítala pustit ke slovu, takže se hovor dále vyvíjel jako překřikování se po telefonu. Na závěr jsem tedy zmínila, že pokud nemám možnost si na nekalé praktiky stěžovat v rámci jejich firmy, budu si stěžovat veřejně. Paní polokřikem odvětila, že to říkají všichni, že výhružky médii pro ni nejsou nic nového, ale že všichni záhy pochopí, kde je pravda. Krom jiného jsem si oné paní dovolila říci, že jsem nespokojena s jejím jednáním, že komunikace se zákazníkem její chování nepřipouští, ale opět jsem se dočkala pouze a výlučně pohrdání a hovor jsem v bezvýchodné situaci ukončila položením telefonu. Dnes, tedy 15.1. neotevřený balíček zašlu zpět na adresu firmy, raději opět doporučeně a budu doufat, že je tímto věc vyřízena. Cítím se nicméně ukřivděna nečestným jednáním firmy a hluboce dotčena způsobem, kterým se mnou bylo jednáno. Prosím Vás tedy, dejte si v podobných případech větší pozor než já. Děkuji.


Požadované řešení

Jediným mým požadavkem je ukončení styku s výše zmiňovanou firmou a jejich písemné prohlášení, že jim nic nedlužím. Omluva za jejich jednání by byla rozhodně také na místě, v tu si ovšem netroufám s ohledem na zkušenost s paní na infolince doufat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2016 15:53, před 9 lety

Jedná-li se o první zásilku, u které má spotřebitel hradit pouze poštovné, a zásilka dorazila, má spotřebitel právo zboží odmítnout a odstoupit od smlouvy sjednané přes telefon.

Pokud zašle spotřebitel odstoupení od smlouvy na pravidelné zasílání zboží, a to dojde podnikateli, smlouva se od počátku ruší.

Občanský zákoník, zákon č. 89/2012 Sb., stanovuje v § 1829 lhůtu 14 dnů od převzetí zboží, nicméně při nesplnění povinnosti spotřebitele řádně informovat o právu smlouvu bez udání důvodu a bez sankce v uvedené lhůtě zrušit, prodlužuje se tato lhůta o celý rok. Pokud spotřebitel nebyl prodávajícím o tomto právu řádně poučen (pouhé informování spotřebitele o tom, že může zboží do čtrnácti dní vrátit, není správným postupem a je nedostatečné), může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží (v souladu s § 1829 odst. 2 občanského zákoníku). Doporučujeme však postupovat bez zbytečného odkladu a písemně zaslat odstoupení od objednávky učiněné po telefonu, včetně všech závazků vůči společnosti na adresu společnosti. Kopii odstoupení doporučujeme si založit k dalším materiálům, které byly součástí zásilky a patří spotřebiteli. Rozhodně nevracet originály. Současně s dopisem odeslat i zboží.

Není-li však předem při telefonickém hovoru se spotřebitelem dohodnuto, že se jedná o stálý odběr za sjednanou cenu, nevzniká žádná kupní smlouva na dobu neurčitou, byť je to zakotveno v obchodních podmínkách společnosti. Pokud s obchodními podmínkami tedy není zákazník během hovoru seznámen, nezavazují jej. Společnost si hovor se spotřebitelem nahrává.

Pokud spotřebitelka od kupní smlouvy řádné a včas odstoupila, zrušila se tím smlouva od počátku a prodávající není oprávněn požadovat jakékoliv další platby nebo zasílat další zboží. Je vhodné ponechat si dodejku a kopii odstoupení pro případné dokazování před soudem.

Vyžadování úhrady ceny neobjednaných tablet (například po prokazatelně učiněném odstoupení od smlouvy) je agresivní obchodní praktikou podle § 5a odst. 2 a písm f) přílohy č. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kterou pokutuje Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Spotřebitelka může podat tomuto dozorovému orgánu podnět k zahájení kontroly této společnosti.

Pokud si spotřebitelka nepřeje, aby společnost její osobní údaje nadále zpracovávala, může jí zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze. Pokud společnost neodstraní osobní údaje ze své databáze, může se spotřebitelka obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.1.2016 09:14, před 9 lety

Dobrý den,

vzniklá situace nás velice mrzí. Pokud nám sdělíte telefonní číslo ze kterého jste dne 15.1.2016 na zákaznickou linku volala necháme daný hovor dohledat a v případě nekorektního jednání telefonní operátorky samozřejmě vyvodíme důsledky.

Zásilku VS 5062114003 tedy budeme očekávat. Tímto potvrzuji, že jsme Vás vyřadili z databáze pro marketingové účely a po přijetí výše zmíněné zásilky nebudeme na Vašem zákaznickém čísle evidovat žádnou pohledávku.

Dovolte mi se ještě vyjádřit k objednávkovému hovoru, který byl nahráván a v případě zájmu jej můžeme samozřejmě předložit. Operátor Vás v závěrečném shrnutí informuje o skutečnosti, že v případě, že budete spokojena a neoznámíte nám do 7-10 dní, že si další zásilky nepřejete, budeme Vám expedovat každých 20 dní dávku Vámi vybraného doplňku stravy ve zvýhodněné ceně 179 Kč. Tyto informace jsou obsažené i na faktuře (v dopise), který je v první zásilce, tedy Uvítacím balíčku. Naším cílem tedy je, aby zákazník měl informace jak při objednávce tak i v písemné formě.

Jako snad každá společnost samozřejmě máme spokojené a bohužel i nespokojené zákazníky. Vždy se však snažíme celou situaci aktivně řešit a vyjít pokud možno zákazníkovi vstříc.

Pokud s Vámi operátorka jednala nemístně a neslušně, rádi se pokusíme Vám psychickou újmu vykompenzovat dárkem.

Děkuji

S pozdravem

Dominika Rathanová
Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.1.2016 11:20, před 9 lety


Magdalena Barešová

Dobrý den,
děkuji za Vaše vyjádření. Balení zásilky na zkoušku u sebe již bohužel nemám, ale jsem pevně přesvědčena, že v něm informace o nutnosti sdělení o odmítnutí dalšího zboží nebyla obsažena, byť třeba nedopatřením. Hovor na zákaznickou linku jsem uskutečnila 15.1.2016 z telefonního čísla 233 109 027. Budu tedy čekat vyjádření k onomu telefonnímu hovoru a zároveň Vás žádám o potvrzení obdržení doporučené zásilky léků zpět na vaši adresu. Co se týče objednávkového hovoru, pamatuji si, že jsem pánovi ze zákaznické linky zdůraznila, že o další zboží nebudu mít zájem, nicméně přesto se mu podařilo mi produkt na zkoušku vnutit. Opět si ovšem nevybavuji upozornění, že další zboží budu muset znovu aktivně odmítat.
Po Vašem vyjádření k hovoru z 15.1.2016 a potvrzení o převzetí vráceného balíčku, budu záležitost považovat za vyřízenou.
S pozdravem
M. Barešová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.1.2016 12:16, před 9 lety

Dobrý den,

potvrzujeme, že jsme zásilku VS 5062114003 dne 21.1.2016 obdrželi a na Vašem zákaznickém čísle tedy neevidujeme žádnou pohledávku - toto vyjádření Vám zasíláme i písemně na Vaší adresu s razítkem a podpisem.

Po naslechnutí hovoru ze zákaznické linky, který proběhl dne 15.1.2016 jsme vyhodnotili operátorky postoj jako nepřístojný a operátorka bude za tuto chybu finančně potrestána.

Dovolte, abychom Vám jako omluvu zaslali zcela zdarma náš nový krém na ruce Caring Hand Cream.with almond oil (200 ml) zdarma na Vaší adresu.

Děkujeme za prošetření této situace.

S pozdravem

Dominika Rathanová
Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.1.2016 10:41, před 9 lety


Magdalena Barešová

Dobrý den,
děkuji za vyřízení. Písemnou omluvu velmi ráda přijímám, nicméně žádný krém zdarma mi prosím nezasílejte. Tímto považuji věc za vyřízenou. Děkuji.
M. Barešová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2016 11:19, před 9 lety

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.