Společnost


Rabator s.r.o.

Počet nahlášených stížností:151
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#9307Nedodané objednané a zaplacené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 12 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.01.2016, před 9 lety

Jan Hampl

Znění stížnosti

Dne 12. 11. 2015 jsem přes internet na stránkách www.berslevu.cz objednal USB flash disk 256 GB OTG zelené barvy. Objednávka potvrzena pod číslem 9902014428. Téhož dne jsem objednávku zaplatil převodem z mého bankovního účtu vedeného u ČS, a. s. ve výši 468 Kč na účet 2112277492/2700. Dne 13. 11. 2015 jsem z elektronické adresy "noreply@slevupon.cz" obdržel potvrzení o přijetí platby.
Dne 22.12.2015 jsem z jejich internetových stránek "www.berslevu.cz/kontakt" je upozornil, že objednávka č. 9902014428 nebyla dosud vyřízena s uvedením svého jména s elektronickou adresou.Reakce žádná. Totéž jsem opakoval dne 4. 1. 2016, rovněž bez odezvy. Proto jsem dne 6. 1. 2016 elektronickou poštou na adresu "podpora@berslevu.cz" a "info@berslevu.cz" požádal o vrácení zaplacené částky. Odezva žádná.


Produkt

USB flash disk 256 GB OTG zelené barvy. Voucher s kódem 2013009/1298.


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz, případně urychlené dodání zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2016 12:03, před 9 lety

Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena a spotřebitel uhradil požadovanou cenu za zboží a jeho dodání. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.

Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned a podnikatel je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.).

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Pokud spotřebitel výše uvedené kroky již učinil(zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě, pak má spotřebitel rovněž možnost podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.1.2016 10:32, před 9 lety

Dobry den.

Je nam lito komplikace, ktere jste registroval po nakupu na nasem portale. Poprosime vas o kontakt na email podpora@rabator.com, kde se budeme snazit vase problemy vyresit k vasi plne spokojenosti. K problemum doslo ve spojeni s technickymi problemy v predvanocnim obdobi pri transformaci naseho slevoveho portalu na agregator slev a diky zmene vlastnika, ktery spolecnost prebiral a kompletne auditoval.

S pozdravem
Berslevu.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.1.2016 14:39, před 9 lety


Jan Hampl

út 26.1.2016 14:30
Odstoupení od smlouvy
'podpora@rabator.com'

Vážení,
dne 12. listopadu 2015 jsem prostřednictvím vašeho e-shopu „BerSlevu.cz „ s vámi uzavřel kupní smlouvu, jejímž předmětem byl 256 GB USB flash disk OTG – zelená , ID 16458, číslo objednávky 9902014428.

Tentýž den byla objednávka zaplacena bankovním převodem na váš účet a zaplacení bylo vámi potvrzeno elektronickou poštou na moji adresu. Do dnešního dne jsem zboží neobdržel a po předchozích upozorněních o nevyřízení objednávky, nebyla moje žádost o vrácení peněz ze dne 6. 1. 2016 realizována.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena pomocí internetu, tj. typického prostředku komunikace na dálku, rozhodl jsem se využít svého práva souladu se zákonem č. 89/2012, občanský zákoník, v platném znění, a tímto oznamuji, že od výše uvedené kupní smlouvy odstupuji. Zároveň vás žádám o poukázání kupní ceny ve výši 468 Kč ve prospěch mého bankovního účtu č. 220240153/0800 nejpozději do 10 kalendářních dnů, tj. 5. 2. 2016 od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.
Navíc vámi nabízené zboží 256 GB USB flash disk OTG není v této velikosti nabízena v ČR žádným prodejcem. Jedná se proto pravděpodobně i o klamavou reklamu.

V Praze dne 26. 1. 2016

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2016 17:18, před 9 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.