Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Servis mi neustále vrací nesmyslné vyjádření reklamace kde píšou že telefon je mechanicky poškozený.Minuly rok cca v kvetnu jsem telefon posilal na reklamaci kvuli zloutnuti displeje. Reklamaci mi neuznali kvuli vrypu na krytu telefonu ze telefon byl mechanicky poskozeny, pritom to nemelo s displejem zadnou souvislost, telefon jsem znovu zaslal a po domluve mi nakonec displej vymenili. Ihned po vymene mi displej zacal blbnout sekal se a nekdy se vubec nechtel rozsvitit.Ale nebylo to tak acsto takze jsem to neresil. SAmozrejme to ostupne zacalo byt intenzivnejsi az to doslo do stadia kdy se telefon vubec nerozsvitil, pritom normalne sel ale displej nereagoval, tak uz jsem se nastval atelefon zaslal na reklamaci. Telefon poslali hned zpet a napsali kvuli mechanickeho oskozeni ktere vzniklo uz pri prvni reklamaci nez mi dislej menili. A nevim co mam delat. Urcite neco poskodili pri vymene disleje a snazi se to hodit na mě.
Jedná se o telefon Xiaomi Mi2S vyrobi cislo 863077021985902
Telefon bych chtěl nadále používat , protože mi vyhovoval, fungoval perfektne az na ten displej.Takze pozaduju uvedeni telefonu do stavu ktery byl pred reklamaci kdy fungoval perfektrne az na flek na displeji. Kdybych to vedel jak to dopadne tak bych se s tim flekem radeji szil.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně doložení odborného, nejlépe znaleckého posudku.
Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Mechanické poškození zboží způsobené spotřebitelem je jedním ze zákonných důvodů pro zamítnutí reklamace. Pokud však namítané poškození není příčinou vytýkané vady, nemůže se tímto prodávající zprostit odpovědnosti za vadu. Prodávající je povinen zboží k reklamaci přijmout a vadu řádně posoudit, a to v zákonné 30ti denní lhůtě, nedomluví-li se se spotřebitelem na lhůtě delší. Jestliže v této lhůtě není reklamace řádně vyřízena, čímž je míněno i odborné posouzení vady a jejích příčin, může spotřebitel namítat nedodržení zákonné lhůty. Marné uplynutí této lhůty zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit.
Veškeré nároky lze však uplatňovat jedině vůči prodávajícímu, nikoli vůči autorizovanému servisu, který pouze provádí posouzení vady a případnou opravu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.