Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
žádám laskavě o prošetření reklamačního řízení č. R8285/2015 které řeším s firmou eobuv.
Dne 22.10.2015 jsem u tohoto e-shopu zakoupila Holínky Kozačky CARINII - B1934 Clasic Buk . Cena kozáček byla přes 2000,- Kč, což budilo dojem, že se bude jednat o kvalitní zboží. Bohužel, již 27. listopadu 2015 byla jsem nucena kozáčky reklamovat, jelikož se ukázaly jako velmi nekvalitní a vykazovaly řádu závad – např. odlepená podrážka, prasklý kožený vršek u boty, zipy ztratily původní barvu, odlepovaly se podpatky atd. Následně jsem zjistila, že se jedná o kolekci z roku 2013, na což výrobce na svých stránkách neupozornil. Kozáčky byly mnou zaslány včetně reklamačního protokolu ( vzor protokolu můžu doložit) na korespondenční adresu eshopu. Z nabízených možností jsem zvolila vracení peněz. Dne 11.12. 2015 jsem obdržela zprávu, ve které provozovatel eshopu potvrdil převzatí zboží 2.12.2015 a rovněž jsem byla vyzvána o zaslání čísla účtu. Což jsem bezodkladně učinila. Dne 22.12.2015 jsem obdržela zprávu, ve které mně bylo sděleno, že boty byly opraveny a do 14 dnů (!) budou mně zaslány. Dne 23.12.2015 jsem se proti tomuto výsledku odvolala a byla jsem ujištěna i telefonicky, že celou reklamaci ještě jednou provozovatel s výrobcem projedná a oznámí výsledek. Začátkem ledna jsem kontaktovala eobuv s dorazem ohledně reklamačního řízení a bylo mi sděleno, že mám ještě počkat. Provozovatelem eshopu eobuv nebylo zasláno žádné rozhodnutí o zamítnutí odvolání, o prodloužení lhůty atd. Kontaktovala jsem je telefonicky a zase slíbili všechno ověřit. Celé řízení doprovází zmatky a to včetně reklamačního protokolu, zbytečné průtahy, zákonem stanovena lhůta byla nedodržená. V České republice eshop eobuv má zřízen pouze P.O.BOX v Liberci!!!
Prosím o prošetření reklamačního řízení zda je v souladu s právními předpisy České republiky. Od provozovatele eshopu žádám vracení peněz. V případě dotazů jsem Vám k dispozici.
S pozdravem
Julie Kovalčuková
Holínky Kozačky CARINII - B1934 Clasic Buk
Odstoupení od smlouvy, vracení uhrazené částky
|
Tweet |
V případě uznané reklamace má spotřebitel dle občanského zákoníku primárně právo na bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze požadovat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, je spotřebitel oprávněn od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Spotřebitelce doporučujeme zaslat odstoupení od smlouvy fromou doporučeného dopisu s dodejkou. K jeho formulaci je možné vyučít tento volně dostupný formulář: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt, doporučujeme též spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Hodnocení:
Komentář: Firma eobuv vyhověla mé žádosti a dobropisovala celou částku na můj účet. Moc krát Vám děkuji za vložení do případu.