Počet nahlášených stížností: | 111 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
14.1. jsem si na pobočce v obchodním centru Černý most zaplatila nozy, které neměli na pobočce, byli v mé velikosti 39 pouze v Brně, nechala jsem si je poslat, dnes boty přivezli, ale ve velikosti 38,5.Po telefonátu na pobočku my bylo zděleni, že boty v ČR už v mé velikosti nejsou, jen po Evropě, ale musím znovu uhradit poslání.
Nejde o 75,-Kč, ale o pricpip, proč mám platit za chybu něho, chtěla jsem boty 39.
Polud by mi vyhovovali 38,5 mohla jsem si je koupit na místě.
Výměna bot za velikost 39 bez uhrazení dovozu
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Pokud prodávající nedodá zboží v odpovídající jakosti, je povinen v rámci vyřízení reklamace provést patřičnou nápravu. V souladu s ustanovením § 2169 občanského zákoníku má spotřebitel primárně právo požadovat bezplatnou opravu. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pokud žádná z předchozích alternativ není možná, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze též požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Volbu požadovaného řešení provádí kupující a prodávající je povinen se jeho rozhodnutím řídit. Jestliže spotřebitel má nárok na dodání nové věci bez vad a o tento způsob vyřízení reklamace prodávajcího zárověň požádá, je prodávajcí povinen tento požadavek respektovat. Výjimkou by byla pouze situace, kdy by dodání nové věci nebylo možné.
V rámci oprávněné reklamace je též možné požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s touto reklamací (cena za dopravu, poštovné apod.).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.