Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den na prodejně v Neratovicích chybí neustale zboží vlnky do trouby 750g Gourmet Gold. Dnes dokonce zboží je v akcí a opět chybí.
Vlkny Gourmet Gold 750g
Vyhodit pracovníka mrazeneho. Jsem v penny 5x po sobě a 5x po sobě zboží chybi. Ale cenovka ta je pořad ať zboží kr, nebo není.
|
Tweet |
Pokud se nejedná přímo o akci formulovanou v letáku "do vyprodání zásob", zboží by mělo být na prodejně k dispozici po celou dobu trvání takové akce, pokud je časově omezena. Minimálně by měl personál obchodu být schopný spotřebiteli sdělit, kdy bude zboží k dispozici.
Toto jednání by mohlo naplnit i znaky tzv. vábivé reklamy, kterou se rozumí situace, kdy podnikatel nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Je tedy možné podat podnět krajskému živnostenskému úřadu, který jednání prodávajícího vyhodnotí a za zjištěné porušení zákona o ochraně spotřebitele může uložit prodávajícímu pokutu.
Zákon však prodejcům neukládá (vyjma právní úpravy tzv. vábivé reklamy), aby všechno zboží bylo k dispozici po celou jejich otevírací dobu. Může dojít k vyprodání zásob a pokud obchodník dostupnost takového zboží nijak negarantuje, nedošlo v takovém případě k zákonnému pochybení. Zásobování je interní záležitostí společnosti, která by však měla mít zájem na co nejširším pokrytí poptávky svých zákazníků.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.