Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#9332Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2016, před 9 lety

Lubomír Friml

Znění stížnosti

Reklamoval jsem tablet z důvodu špatného kontaktu u nabíjecího konektoru - nabíjení vypadává. Již při převzetí mi obsluha říkala, že u těchto méně známých značek se to stává celkem často a vzhledem k tomu, že mi nijak nenaznačila, že by tyto reklamace nebyly uznávány, doufal jsem v kladné vyřízení. Taktéž na příjemce reklamace je uvedeno, že není viditelné mechanické poškození.
Po 14 dnech mi přišlo vyjádření, že "micro USB konektor zařízení je utržen spolu s drážkami základní desky, což není opravitelné. Cena výměny základní desky činí 1100 Kč vč. DPH." Z čehož dle mého názoru elektrotechnika vyplývá, že k poškození došlo uvnitř přístroje z důvodu výrobní vady. Když jsem se ohradil, proti neuznání reklamace v odpovědi již bylo uvedeno, že se jedná o mechanické poškození, na které se dle článku III. bod 4 reklamačního řádu záruka nevztahuje. Jsem přesvědčen, že tato výjimka se vztahuje pouze na mechanické poškození prokazatelně způsobené uživatelem.
Reklamovaný tablet jsem si vyzvedl a na Výdejce reklamace je uvedeno "Vyjádření k vyřízení: Mechanické poškození USB konektoru a drážek základní desky. Zákazník nesouhlasí s cenovým návrhem placené opravy." Toto vyjádření již naznačuje, že USB konektor byl poškozen uživatelem, což by pochopitelně dle reklamačního řádu uznatelné nebylo. Nicméně z vnějšku je přístroj nepoškozen a ani do něj nebylo nijak zasahováno, s výjimkou standardního nabíjení. Taktéž obsluha při vydání se mě ptala, zda jsem do toho "šťoural", což je samozřejmě nesmysl, vzhledem k tomu, že zařízení bylo v záruce. Vzhledem k tomu, že jsem používal zařízení s maximální opatrností, vždy nosil v ochranném pouzdře a nikdy nedošlo k jeho pádu nebo jinému hrubému zacházení, nejsem spokojen se závěrem reklamace a domnívám se, že k takovému závěru dospěli pouze z toho důvodu, že jsem zařízení reklamoval několik dnů před koncem záruční doby. Bohužel se závada dříve neprojevila.


Produkt

Tablet 3Q q-pad MT0729B HD 3G


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2016 08:53, před 9 lety

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.2.2016 12:20, před 9 lety

Vážený pane Frimle,

velmi se omlouvám za pozdější reakci. Prověřovala jsem Vaše reklamace a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou přístroje dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky.

Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce z oboru.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2016 08:56, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.3.2016 09:54, před 9 lety


Lubomír Friml

Hodnocení:

Komentář: Při reklamaci levnějších produktů je vždycky ve výhodě prodávající. Je jasné, že kupující nebude sháněním soudního znalce a posudku ztrácet čas a energii, která má větší cenu, než samotný reklamovaný produkt. Na mém případů mě mrzí především to, že si prodejce v různých fázích reklamace protiřečí nebo udává různé či zavádějící informace a ani to mi nebylo nic platné. Další věci jsou informace, které jsem dostal od zaměstnance prodejny před i po vyřízení reklamace a podle kterých mi bylo prakticky jasně řečeno, že by reklamace měla být uznána. Bohužel tyto informace mi jsou k ničemu, protože je nemám písemně, ale byly mi odděleny pouze ústně... Jsem maximálně nespokojen a prodejci se budu snažit co nejvíce vyhýbat a rozhodně ho nikomu nedoporučím.