Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18. 10. 2015 jsem na výstavišti v Letňanech na akci "CRAZY DAYS 2015" zakoupila tričko - polo GANT za 700 Kč. Doma jsem zjistila, že tričko má na levém rukávu dírku. Šla jsem jej reklamovat do prodejny Gant na Černém Mostě (listopad 2015) a posléze na Chodov (dne 18. 1. 2016). V obou prodejnách odmítli reklamaci přijmout, jelikož zboží nebylo zakoupeno v prodejně, nýbrž při výprodejové akci, ačkoliv pracovnice obou prodejen potvrdily, že se jedná o originál tričko Gant.
TRIČKO - POLO; M.M SOLID MADRAS HEAVY RUGGER SS; 405133-313-GW-442-S
Žádám o výměnu zboží, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Za předpokladu, že spotřebitelka v popsaném případě uzavřela na výstavišti v Letňanech dne 18.10.2015 kupní smlouvu se společností GANT Central Europe s.r.o., pak tvrzení prodejce při uplatnění reklamace, že obecně na zlevněný sortiment (výprodejová akce) neplatí záruka, případně je omezena, je nesprávná a krátí práva spotřebitele za vady v rozporu s občanským zákoníkem. K ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. Spotřebitelka by mohla v případě takto nesprávně podané informace podat i podnět České obchodní inspekci pro podezření na porušení § 13 zákona o ochraně spotřebitele.
I na zboží zakoupené ve slevě, výprodeji platí zákonná záruka 24 měsíců. Výjimkou je pouze situace, kdy byl výrobek zlevněný kvůli nějaké vadě – pro takovou vadu pak zboží samozřejmě reklamovat nelze, na všechny ostatní vady daného zboží záruka ovšem platí. O důvodu takové slevy musí být však zákazník při nákupu informován a tato skutečnost by měla být potvrzena i na dokladu o koupi. Záruka se potom podle § 2167 písm. a) občanského zákoníku nevztahuje na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.