Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
již v 10 mesíci jsem vrácela zboží této firmě ,ze začátku dvakrát telefon vzalí ,ted už nereagují ,majitel mě ubezpečil ,že penize za zboží vratí ,ale je to již 3 měsíc penize nemám a firma na mých snad 30 emailu ani nereaguje ,jedná se sice o malou častku o kterou mi ,až tak nejde ,jde o to ,když tohle udělají více zákazníkum si přijdou na docela dobré peníze ,navíc nereagují na nikoho .Nevím na koho se obrátit.Na Heurece je na firmu hodně negativních reakcí ,kterých jsem si všimla ,až bohužel pozdě ,zboží sice pošlou ,ale ,když chcete vyměnit nebo vrátit peníze nikdo nereaguje ,jakoby neexistovali,zboží převzali z pošty ,až posledni den,kdy byl uložen na poště a měl být odeslám zpět ,mám uložene veškere majliky co jsem posilala ,at balíček převezmou apd ,již nikdy neobjednám !!! a nikomu nedoporučuji objednávat !
Košilka Camila red
Vzhledem k tomu,že se jedná o delší nekomunikaci firmy ,prosím vrátit penize na muj učet i s uroky za nedodržení podmínek ve smlouvě ,délka je než do uvedeného data, kdy měli být za zboží vrácené penize na učet
|
Tweet |
V případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, tedy i prostřednictvím e-shopu, je spotřebitel ze zákona oprávněn od kupní smlouvy odstoupit do 14 dní bez uvedení důvodu dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Pro dodržení lhůty pro odstoupení postačí, bylo-li oznámení o odstoupení nejpozději poslední den lhůty odesláno.
Prodávající má rovněž 14 denní lhůtu počítanou ode dne doručení odstoupení pro povinnost vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Výslovně zákon uvádí i povinnost vracet cenu dopravy. Pokud však spotřebitel využil dražší z nabízených způsobů dodání, vrací se jen ty náklady za nejlevnější variantu. Peníze musí podnikatel vydat stejným způsobem, jakým bylo placeno.
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel je povinen vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soud
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Alois Obrusník, Hať, Pod Olšinou 312/26, 747 16). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.