Společnost


GE Money Auto, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9367Vytváření si samovolně dlužné částky, neukončení doplacené ÚS, vymáhání neoprávněných pokut, obtěžující a vyhružné telefonáty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2016, před 9 lety

Jana Zajícová

Znění stížnosti

Dne 27.1.2015 jsem uzavřela smlouvu o spotřebitelském úvěru se společností Ge Money Auto, s.r.o., (společnost) na koupi osobního automobilu. Výše úvěru 136.499Kč z toho 5.000Kč náklady na sjednání úvěrové smlouvy, což už přijde velmi předražené. Podmínkou bylo, po obdržení velkého technického průkazu (VTP) od prodávajícího, zaslat VTP úvěrové společnosti. Za to, že jsem splnila svou povinnost a na své náklady VTP zaslala, naúčtovala mi společnost náklady 200Kč. S tím jsem nesouhlasila, bylo mi sděleno, že je to smlouvě, ale ve smlouvě je uvedeno, že na žádost úvěrovaného o zaslání VTP např. při povinné STK si společnost účtuje za každé zaslání 200Kč, ne při první registraci. S první splátkou jsem se zpozdila o 6 kalendářních dní, obdržela jsem pokutu 500Kč, upomínku 500Kč. Celkem 1000Kč si odečetli od pravidelné splátky a obdržela jsem další pokutu 500Kč a nezaplacení celé splátky. Tedy jsem měla dluh 1.500Kč během 19 kalendářních dní. Druhou splátkou úvěru jsem vše doplatila. Od té doby jsem platila včas s týdenním předstihem. Po této zkušenosti, kdy si účtují poplatky za odevzdání VTP a každý týden si účtují poplatek 500Kč, přičemž sjednaný úvěr na 131.499Kč za který bych měla zaplatit 295.092Kč se mi zdá dostačují zisk, aby mi nemuseli účtovat další nesmyslné poplatky, jsem si chtěla obstarat jinou půjčku a ukončit ÚS, bohužel jsem finance včas nezajistila, tedy jsem společnosti oznámila, že v ÚS pokračuji, to mě stálo dalších 500Kč. Během 4 měsíců trvající ÚS jsem zaplatila navíc 2.200 + 5.000Kč náklady za sjednání ÚS, přičemž je RPSN:28,9%, úroková sazba: 25.66%. Nejnesolidnější lichvářské jednání bylo, kdy mi zaslali pokutu 10.000Kč v srpnu 2015, jelikož zjistili, že jsem špatně uvedla ve VTP vlastníka vozu. Na místo sebe jako provozovatele a společnost vlastníkem vozu jsem uvedla sebe jako vlastníka. V roce 2015 došlo ke změně zákona, kdy se již vlastníkem nestává kupující, ale společnost poskytující úvěr, tedy měsíc před registraci vozu se změnil zákon, nebylo to rozhodně úmyslně a neměla jsem tušení, že jsem měla chybu ve VTP. Po obdržení faktury za vyúčtování pokuty jsem do společnosti volala, vše se snažila vysvětlit, prosila jsem je o možnost nápravy s prodloužení splatnosti pokuty nebo o splátkový kalendář, že opravdu nemám 10.000Kč, které bych jim do týdne poslala + pravidelnou splátku 3.513Kč, též jsem svou žádost zaslala i písemně. Odpověď byla do týdne ve formě pokuty za nezaplacení 10.000Kč. Je to nesolidní jednání bez upozornění a možnosti zjednání nápravy mi hned pošlou pokutu 10.000Kč, pochopila bych, kdyby pokutu odstupňovali a částkou 10.000Kč pokutovali při opětném porušení. Společnost si odečítala z mých pravidelných splátek 3.513Kč, splácení pokuty. Rozhodla jsem se k ukončení ÚS. Na mou žádost o vyčíslení konečného zůstatku k doplacení úvěru a ukončení ÚS, mi společnost odpověděla, že vzhledem k mým nesrovnalostem ve splátkách, mé žádosti nebylo vyhověno a k ukončení ÚS nemůže dojít. Tedy jsem si spočítala dle ÚS kolik mi zbývá k úhradě, což bylo 131.886Kč i s poplatkem za předčasné splacení, částku jsem společnosti zaslala na jejich účet a písemně sdělila dne 15.10.2015, že tímto odstupuji od smlouvy a pokuty neakceptuji. Celkem jsem si půjčila 131.499Kč a za 8 měsíců jsme zaplatila 165.703Kč. Společnost mi po měsíci odpověděla, že jsem uhradila 109.542,82Kč a k úhradě mi zbývá 25.098,15Kč a účtují mi další poplatek za změnu úvěru 1.050Kč. Bez vysvětlení jak k této částce došli. O té doby mi posílají nové a nové pokuty po 500Kč, už nemám přehled kolik mi celkem naúčtovali. Vysvětlení se mi dostalo asi ve smyslu, že mám smůlu, když jsem tuhle nevýhodnou smlouvu podepsala. Každou splátku, kterou jsem včas a řádně platila (vždy s uvedením „splátka úvěru“) mi automaticky kompenzovali, i když jsem s tím nesouhlasila, s pokutou. Tedy společnost mi vytváří dluhy tím, že mi neuznává splátky a splátky eviduje jako neuhrazené a tím mě penalizuje a pokutuje. Každý den pravidelně po půl hodinách mi vyhrožují po telefonu, i když jsme několikrát žádala, aby s pronásledováním přestali, že jsem jim nesdělila soukromé číslo k obtěžujícím vyhrožujícím telefonátům. Jsem psychicky na dně z nepřetržitého vyzvánění telefonu. Vše mám řádně zaplaceno a pokutu 10.000Kč neakceptuji, a to jsem společnosti sdělila, k tomu se nijak nevyjadřuje a věc neřeší. Dle zákona mám všechny povinné splátky včas a řádně uhrazené. Pokuta se dle mého názoru řeší v jiném režimu. To by si taky mohli napsat do ÚS, že pokud budu jen jeden den ve zpoždění se splátkou, že mě přijdou domu zastřelit a nic se jim nestane a já to musím respektovat. Paradox je, že jsem chtěla vůz prodat se stejnými podmínky ÚS, ale notářský zápis mi byl odmítnut, že smlouva je v rozporu s dobrými mravy a jeví se jako lichva. Ke dni 27.10.2015 pro ukončení ÚS jsem měla mít zaplaceno celkem 159.990Kč a já jsem společnosti celkem zaplatila 165.703Kč, (8 splátek x 3.513Kč + 130.581Kč + 1% náklady za předčasné splacení úvěru). Nemám přehled, ale domnívám se, že společnost po mě vymáhá cca dalších 30.000Kč. Mám u společnosti přeplatek skoro 6.000Kč, ale společnost po mě vymáhá další desítky tisíc. Já pro klid navrhuji, že doplatím pokutu 10.000Kč, ale ne žádné další pokuty, protože splátky jsem měla včas a řádně uhrazené. Rekapitulace předpis 159.990Kč + 10.000Kč = 169.990Kč, zaplaceno 165.703Kč – 169.990Kč= k úhradě 4.287Kč a už nechci mít nic společného s Ge Money Auto. Myslím si, že za 8 měsíců výdělek 40.000Kč je dostačující.


Produkt

úvěrová smlouva od splečnosti Ge Money Auto, s.r.o., neuznávání včas a řádně zaplacených splatek a vytvážení neoprávněných dluhů.


Požadované řešení

Ukončení úvěrové smlouvy a zrušení všech neoprávněných pokut a penále, ukončení obtěžování telefonem a požadování sdělování osobních údajů. Potvrzení o splacení úvěru a jeho ukončení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2016 16:47, před 9 lety

Smlouva o spotřebitelském úvěru musí mít písemnou formu, musí být alespoň v jednom vyhotovení poskytnuta spotřebitelce v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat a musí obsahovat určité informace (stanoveny v příloze č. 3 k zákonu o spotřebitelském úvěru). Pokud tyto požadavky smlouva neobsahuje a spotřebitelka tuto skutečnost uplatní u věřitele, pokládá se spotřebitelský úvěr od počátku za úročený ve výši diskontní sazby platné v době uzavření této smlouvy uveřejněné Českou národní bankou a ujednání o jiných platbách na spotřebitelský úvěr jsou neplatná.

Mezi povinné informace ve smlouvě patří mimo jiné soupis uvádějící lhůty a podmínky pro splacení úroku a veškeré související opakující se či jednorázové poplatky, dále úrokovou sazbu použitelnou v případě opožděných plateb platnou v okamžiku uzavření smlouvy, ve které se sjednává spotřebitelský úvěr, a podmínky pro její úpravu a veškeré další důsledky vyplývající z prodlení spotřebitele. Smlouva o spotřebitelském úvěru tedy musí obsahovat všechny poplatky, které je možné po spotřebitelce požadovat.

Spotřebitelka má také ze zákona právo na předčasné splacení spotřebitelského úvěru. V takovém případě má spotřebitelka právo na snížení celkových nákladů spotřebitelského úvěru ve výši úroku a dalších nákladů, které by byla spotřebitelka povinna platit v případě, kdyby nedošlo k předčasnému splacení spotřebitelského úvěru. V takovém případě má věřitel právo na náhradu nutných a objektivně odůvodněných nákladů, které mu vznikly v přímé souvislosti s předčasným splacením. Výše náhrady nákladů nesmí přesáhnout 1 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru, přesahuje-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru jeden rok. Není-li tato doba delší než jeden rok, nesmí výše náhrady nákladů přesáhnout 0,5% z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru. Náhrada nákladů také nesmí přesáhnout částku úroku, kterou by spotřebitelka zaplatila za dobu od předčasného splacení do skončení spotřebitelského úvěru. Z informací, které nám spotřebitelka poskytla, je částka, kterou společnost po spotřebitelce požaduje za předčasné splacení úvěru, v rozporu se zákonem.

Pokud spotřebitelka nesouhlasí s postupem společnosti, může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi věřitelem a spotřebitelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru (např.: spor o výši poplatku za předčasné splacení úvěru). Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje povinnosti, které jí ukládá zákon o spotřebitelském úvěru, může se také obrátit na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním tohoto zákona.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2016 19:23, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.