Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před Vánoci(2015) jsem si ze SATobchodu objednal elektroniku za cca 1500 Kč. Doručeno bylo někdy před Vánoci.
Po chvilce mi bylo jasné, že to není to pravé a že chci zboží vrátit. Proto jsem se nejprve obrátil na prodejce s dotazem ohledně vrácení. Přímo na jeho webvkách (http://www.satobchod.cz/m/contact/) jsem se přes kontaktní formulář dotazoval na adresu, kam mám zboží zaslat... bez odpovědi.
Po pár dnech (28.12.15) jsem neporušené zboží včetně všeho zaslal zpět na adresu, kterou mám prodejce uvedenou na svém webu. Součástí byl i dopis (mám foto) s odstoupením od smlouvy a číslo mého účtu.
Nic se nedělo, nikdo neodpovídal, peníze nebyly na účtu, tak jsem 13.1.16 psal první dotaz na průběh vrácení na adresu info@satobchod.cz . Bez odpovědi.
Tento týden (18.1.16) jsem psal znovu dotaz, tentokrát na oficiální email epublicity@epublicity.cz. Opět žádná reakce.
Pokusil jsem se tedy volat na uvedený telefon +420 737 830 552 , který ani nevyzváněl.
Vzhledem k tomu, že bylo zboží doručeno zpět 29.12., je to tedy více než 2 týdny od odstoupení od smlouvy a já nemám ani peníže, ani odpověď. Prosím Vás o pomoc.
Mnohokrát děkuji a příjemný den,
Ing. Martin Zajíc
Zboží jsem již mezi svátky
Google Chromecast 2 1 399,- Kč vč. DPH
Vrácení této částky co nejdříve na můj účet.
|
Tweet |
Pokud je smlouva uzavřena prostřednictvím komunikace na dálku (například prostřednictvím internetu, telefonu, výměnou emailů), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
Zakoupené zboží musí spotřebitel bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů od zaslání odstoupení od smlouvy vrátit zpět prodejci a ve stejné lhůtě by měly spotřebiteli dorazit peníze. Stačí, že spotřebitel prokáže prodejci odeslání zboží na adresu uvedenou v uzavřené kupní smlouvě. Pokud prodejce maří doručení tím, že se na uvedené adrese pro přebírání písemností nezdržuje či poštovní zásilky účelově nepřebírá, nemůže toto být ke škodě odesílatele. Podle § 573 občanského zákoníku se zásilka považuje za došlou třetí pracovní den po odeslání.
Odesílá-li tedy spotřebitel zboží poštou, má se dle domněnky doby dojití v § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že došla třetí pracovní den po odeslání. To znamená, že zboží nemusí zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.
Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (veřejný seznam ARES). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
V ustanovení § 1837 písm. h) občanského zákoníku je upraven okruh výjimek z práva na odstoupení od smlouvy. Jedná se o situace, kdy se sice uzavírání smlouvy řídí právní úpravou distančního prodeje, ale zákon výslovně říká, že odstoupit od takových smluv nelze, kupuje-li spotřebitel hudbu, video či počítačové programy, lze je vrátit jen do okamžiku, než spotřebitel poruší jejich původní obal. V daném případě se však zřejmě o takovou výjimku nejednalo, neboť spotřebitel uvádí ve stížnosti, že zakoupil elektronické zařízení.
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
"Prodejce mi před 3 dny volal, říkal, že byl v zahraničí a že peníze posílal. Nicméně peníze mi přišly až dnes. Jistě to je díky Vašemu přičinění."
Na základě této informace případ uzavíráme, neboť ve sporu bylo dosaženo požadovaného řešení.