Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Dne 16.12.2015 jsem odeslal na reklamaci Macbook Pro 15 (č.reklamace RA15C35216) . Balík společnosti mironet dorazil poštou dne 21.12.2015 dle sledování zásilky viz odkaz https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=DR0161335535X%0D%0A
Reklamační lhůta začíná tím pádem běžet od 22.12.2015 dle §19 zákona č.634/1992sb. V reklamačním protokolu uvedla společnost mironet, že reklamaci přijali až 29.12.2015. Tím pádem je na reklamačním protokolu chybné datum.
Do dnešního dne 21.1.2016 (31. den reklamace) mě společnost nijak nekontaktovala ohledně vyjádření k reklamaci (ani na jejich stránkách není u reklamace nějaké vyjádření pouze stav “přijato") a tím pádem reklamace nebyla vyřízena řádně a včas.
Chci tedy využít své právo na odstoupení od smlouvy z titulu marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace.
Děkuji za vyjádření
Bc. Jakub Bezděk
Apple Macbook Pro 15 late 2013
odstoupení od smlouvy z titulu marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace.
Vrácení peněžní částky na můj účet.
|
Tweet |
Prodávající má ze zákona na vyřízení reklamace lhůtu 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta pro vyřízení reklamace dle ustanovení § 605 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek, tedy ode dne následujícího po dni uplatnění reklamace. Pokud bylo zboží zasíláno poštou na reklamaci, bude rozhodné datum potvrzené od pošty, že bylo zboží převzato prodejcem. Od následujícího dne počíná běžet lhůta pro vyřízení reklamace. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů vyplývá z § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud tuto lhůtu prodávající nedodrží, jedná se o podstatné porušení smlouvu, které je titulem pro případné odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."
Vyrozuměním spotřebitele o vyřízení reklamace je reklamační řízení ukončeno a spotřebiteli vzniká povinnost si věc od prodejce převzít zpět.
Dobrý den,
reklamace byla chybně zadána v našem systému. Dnes vám byl vystaven dobropis a peníze zašleme na váš účet.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
Děkuji za vyřízení. Váš zaměstnanec na lince pro reklamace byl velice ochotný a vstřícný. Profesionální přístup.
Uzavírám tuto stížnost.
Děkuji
s pozdravem
Bc. Jakub Bezděk