Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#9371Služební telefony u doručovatelů balíků? K čemu, když je nepoužívají!

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

28 minut 28 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2016, před 9 lety

Eva Skotáková

Znění stížnosti

Dobrý den,
zajímalo by mne, k čemu mají doručovatelé balíků u České pošty služební telefony, ze kterých mají zákazníkovi volat, když mu doručují balík, když je NIKDY nepoužijí.. Telefon je dokonce uveden na papíru o uložení balíku na poště, ale na uvedené číslo jsem se nikdy nedovolala. Už jsem několikrát volala na vedoucí oddělení, která mi též potvrdila, že telefony mají k tomu, aby zákazníka informovali o doručení, ale ještě se mi nestalo, že by mi někdo volal.. Mám psa, takže nemůžu celý den sedět na zadku a čekat na doručení. Pokud mám potvrzeno od vedoucí oddělení, že telefony mají služební a mají volat zákazníkovi, což se i přes opakované stížnosti na dané poště neděje, kam mám poslat oficiální stížnost? Už toho mám dost.. Bohužel některé firmy nenabízejí jinou možnost než ČP, ale nehodlám si balík, za který si zaplatím doručení až do domu, stabilně vyzvedávat na poště!
Děkuji


Produkt

Doručení balíku neprovedeno, zákazník nekotaktován doručovatelem telefonicky, i když má služební telefon k tomuto účelu.


Požadované řešení

Chtěla bych jen, aby doručovatelé začali ty telefony používat, dělají to i ostatní zásilkové služby a funguje to, tak proč ne proboha tady..??


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2016 08:42, před 9 lety

V případě služby "Balík do ruky" si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.

Pokud však zákazník nalezne výzvu ve schránce, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání.

Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Děje-li se však tento způsob doručování balíků do ruky opakovaně, doporučujeme podat současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly, neboť tento dozorový orgán má oprávnění k státnímu dohledu na poskytováním poštovních služeb a může při zjištěném pochybení ukládat i citelné pokuty.

Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.

Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.