Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#9372Pošta není schopná organizovat platby SIPO pro TV+R poplatky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

39 minut 30 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2016, před 9 lety

Vladimír Blahut

Znění stížnosti

koupil jsem dům v dražbě a potřebuji přepsat TV+R poplatky. Přestože jsem předložil důkazy - doklady o převodu nemovitosti i LV z katastrálního úřadu. podařilo se mi po 4 návštěvách pošty pouze zavedení nového poplatku, ale nikoliv zrušení starého. Pracovnice se pořád vymlouvaly, že to nejde, že musím přijít i s původním majitelem, že musím telefonovat na správu poplatků do Prahy nebo na vedení SIPO. V ČT i v Rozhlase mi řekli, že tento případ řeší výhradně Česká pošta.
Poslední jednání bylo 20.1.2016 na poště Přerov2, za účasti vedoucí pí Baštanové.
Původní majitel bude mít určitě problém, protože v této nemovitosti nemá trvalé bydliště, takže při předložení občanského průkazu se s ním také odmítnou bavit.
Pokud se to nevyřeší v lednu, bude ČT+R nárokovat od února další poplatky, které nikdo nebude platit a skončí to u soudu.


Produkt

SIPO 7081065599


Požadované řešení

změnit poštovní směrnice nebo proškolit pracovníky i vedoucí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2016 09:38, před 9 lety

V obchodních podmínkách České pošty na webových stránkách https://www.ceskaposta.cz/sluzby/platebni-a-financni-sluzby-cr/sipo je uvedeno pro případ služby označené jako SIPO - Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva ohledně poplatků za rozhlas a televizi (ČRo + ČT) následující:

"Zapojení rozhlasových a televizních poplatků (televizní poplatek 135 Kč, rozhlasový poplatek 45 Kč), jejich zrušení a změny za vás zařídí pošta. K přihlášení a zrušení ČRo a ČT a k osvobození od placení poplatků potřebujete zvláštní tiskopisy a jakýkoli doklad se svým spojovacím číslem. Tiskopisy získáte na kterékoli poště a kterákoli pošta s vámi přihlášku, odhlášku nebo osvobození projedná. Předpis poplatků, jejich zrušení nebo osvobození od placení poplatků se promítne do vašeho SIPO již následující měsíc. Od 1. 2. 2007 nejsou na neuhrazené rozhlasové a televizní poplatky zasílány upomínky SIPO, ale neuhrazené poplatky jsou automaticky zahrnuty do SIPO na následující měsíc pod kódy poplatků 317 - ČRo neuhrazený minulý měsíc, 319 - ČT neuhrazený minulý měsíc."

Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.

Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.