Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala som si strojček na nohy School Velvet Smooth 2ks. Jeden je
absolutne nepoužitelny /vôbec nefunguje/ a ten druhy ide len vtedy
keď sa mu zachce.Jeden som chcela vrátiť. Vyplnila som reklamačný
list pred asi 3 týždňami a nikto sa neozval. Ani na moje maily nikto
neodpovedá. Je to totálny podvod. Strojčeky su iba na hranie.
Scholl Velvet smooth-Express Pedi
Každá seriozna firma sa na prípadnu reklamáciu ozve a snaží sa ju
riešiť v prospech zákazníka, ale v tomto prípade to bohužiaľ tak
nie je.
|
Tweet |
Je velmi pravděpodobné vzhledem k podobné stížnosti na uvedenou společnost, že v popsaném případě bylo spotřebitelce dodáno nikoli originální zboží značky Scholl.
Ochranou práv duševního vlastnictví se zabývá jako dozorový orgán úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Ohledně konkrétních nabídek je možné se na Celní správu obrátit s tím, zda neevidují určitá podezření či podněty ohledně spotřebitelem uvedeného obchodu.
Nabízení nebo prodej výrobků nebo služeb porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává Česká obchodní inspekce a celní správa, které spotřebitel může podat podnět. Současně se jedná i o nesplněnou jakost při převzetí.
Pokud byl spotřebiteli dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat i trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství pro trestný čin podvodu. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli
Spotřebitelka samozřejmě může uplatnit reklamaci pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě, neboť prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná již při převzetí. Zákonnou domněnku o existenci vady při převzetí může prodávající vyvrátit pouze důkazem, že věc v době předání vadu neměla, nestačí to tedy jen tvrdit.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. V daném případě se však prodejce prezentuje jako zahraniční subjekt, proto jej nelze dohledat v tuzemském veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.