Společnost


František Korbelář

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9377Odstoupení od kupní smluvy - Zboží neodpovídalo popisu - Jen částečná náhrada

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2016, před 9 lety

Marie Holíková

Znění stížnosti

Dne 18.12.2015 jsem přes tento internetový obchod zakoupila hru na Xbox One Ryse: Son of Rome Legendary Edition, která byla inzerovaná v popisu jako CZ verze za cenu 589,- + 79,- doporučené poštovné. Objednávka byla uhrazena a dne 22.12.2015 dorazila na mou adresu (faktura nebyla přibalena, jen jako elektronicky v příloze emailu). Po rozbalení obálky, ve které byla hra zabalena jsem zjistila, že se jedná o polskou neoficiální verzi. Ihned jsem obchod kontaktovala, že chci hru reklamovat, jelikož to neodpovídá inzerovanému. Obchod se omluvil a přiznal chybu. Bylo mi sděleno, že mám hru vrátit zpět na adresu obchodu. To jsem učinila obratem týž den, zásilku jsem ve stavu, ve kterém jsem ji obdržela (novou, zabalenou v celofánu, s nepoškozeným logem Microsoft) poslala nejlevnější možnou doporučenou (tedy pojištěnou poštou) zpět za 41,- . Podotýkám, že obchod žádal vrácení OBYČEJNOU poštou! Zde však není potvrzení o odeslání, takže je zde možnost případné ztráty nebo zapření obdržení. Hra byla míněna jako Vánoční dárek tedy nebylo v mém zájmu ji vůbec rozbalovat, navíc to, že byla PL verze bylo patrné i přes celofán, nebyl tedy vůbec důvod hru rozbalovat a obal porušovat, protože jsem neměla v úmyslu si ji nechat. Hra obchodu dorazila 23.12.2015 Od té doby jsem čekala na vyřízení reklamace. Komunikace byla celou dobu pokulhávající, musela jsem se dotazovat, jak to s vyřízením vypadá, neustálé výmluvy na inventuru, interní chybu atp. Nicméně dnes 21.1.2016 mi byla vrácena částka 568,- Tedy mínus 141Kč než jsem očekávala, jelikož PC za hru byla 589,- + 79,- + vratné poštovné 41,- Po dotázání se, proč tomu tak je, mi bylo sděleno, že hra se vrátila ROZBALENÁ (což je lež viz výše) a že nemám nárok na vratné poštovné, protože mnou zvolená nejlevnější možná doporučená forma nebyla nejlevnější možnost poslání dle ceníku ČP (ovšem u obyčejného poštovného by obchod mohl zapřít, že hry zpět kdy obdržel, případně by se mohla ztratit). Prosím moc o radu, jak mám dále v tomto případě postupovat. Děkuji za pomoc, Holíková.


Produkt

Hra Microsoft Xbox One Ryse: Son of Rome Legendary Edition (Polská verze hry) - inzerována byla česká verze


Požadované řešení

Žádám obchod aby vrátil částku 141,- kterou mi dluží, jelikož není mou vinou že zboží neodpovídalo popisu, proč na to tedy jako zákazník mám doplácet. Viz. http://zakony.centrum.cz/obcansky-zakonik-novy/cast-4-hlava-1-dil-4 Částka 41,- je za zpětné poštovné a částka 100,- za křivé obvinění, že hřa se vrátila zpět obchodu rozbalená.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2016 18:30, před 9 lety

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Spotřebitel má právo zboží po převzetí rozbalit, prohlédnout a popřípadě vyzkoušet, pokud se tím nezhorší jeho jakost. Prodávající však v žádném případě není oprávněn započíst na vracenou kupní cenu poškození obalu. Takovéto výdaje spojené se znovuuvedení zboží do prodeje nese prodávající.

Za zpětné poštovné však prodávající není dle zákona povinen poskytnout spotřebiteli žádnou náhradu. Tuto povinnost má prodávající pouze v případě, že spotřebitele neupozornil na povinnosti nést tyto náklady v rámci zákonem vyžadovaných předsmluvních informací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2016 16:44, před 9 lety

Dobrý den,

Dne 18.12. 2015 u nás paní Holíková zakoupila hru Xbox One Ryse: Son of Rome Legendary Edition v domnění, že se jedná o českou verzi hry.

Bohužel se jednalo o špatný obrázek produktu, na kterém byla česká vlajka. Ovšem máme uvedeno, že obrázky jsou jen ilustrační a zákazník se musí držet popisu produktu.

Bohužel nám dodavatel poslal hru s Polským obalem, místo anglického a my si toho ve Vánočním shonu nevšimli. Nejedná se však o neoficiální verzi jak ve své stížnosti paní uvádí. Hra je stále oficiální distribucí fa Microsoft a je v anglickém jazyce, jen je zde jiný obal.

Hra nám dorazila rozbalená čemuž jsme se sami divili neboť jak sama zákaznice uvádí, nebyl důvod hru rozbalovat neboť již přes celofán je vidět o jakou verzi obalu se jedná.Hru jsme obdrželi mezi Vánočními svátky, k vyřešení jsme se tedy dostali až po novém roce. Navíc nám práci zkomplikovalo, že u zaslané hry nebyla žádná dokumentace. Tedy vyplněné odstoupení od smlouvy a kopie faktury. Museli jsme tedy vše dohledat. Se zákaznicí jsme po celou dobu komunikovali (několik desítek e-mailů) a následně vrátili částku 568Kč. Zákaznici jsme odečetli pouze 100Kč za náklady na znovuzabalení hry.

Celý problém jsme navíc řešili společně s ČOI, aby nedošlo k pochybení z naší strany.Po obdržení této ponížené částky o 100,-Kč, se nám paní Holíková ozvala a následném telefonátu ze dne 21.1. 2016, jsme si vše vysvětlili a zaslali tedy i těch 100Kč a to ještě před tím než byla napsána tato stížnost výše. Co se týká nárokovaných 41,-Kč za zpětné poštovné, tak ty nebyli uhrazeny.

Závěrem bychom uvedli, že jsme rozbalený software spolu bez příslušné dokumentace nemuseli dle zákona ani přijmout.

Děkujeme za pochopení

Herní svět

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.1.2016 20:32, před 9 lety


Marie Holíková

Dobrý den,

některé uvedené informace jsou mylné. V den mého nákupu bylo u zboží jasně uvedeno v POPISU (nejen obrázek - ten koneckonců není obchod schopen dosud změnit za jiný, který se dá najít kdekoliv na internetu, a stále inzeruje českou verzi), že se jedná o CS verzi. Ihned po mé stížnosti bylo však toto přepsáno na EN verzi. To že prodáváte jiné verze některých her a vydáváte je za oficiální české je Váš boj, to řešit nebudu.Možná budou řešit jiní.

V emailové komunikaci byly veškeré potřebné informace ohledně reklamace. Firma rovněž nezasílá tištěné faktury přibaleny ke zboží, zákazník si je dle potřeby může dohledat. V tomto případě si rovněž i obchod může dohledat podklady k reklamaci v korespondenci stačilo by si jen číst emaily, že ano.

Většina emailů s mými dotazy, jak to vypadá ohledně vrácení částky za reklamovanou položku byla sice obchodem přečtena, ale bez reakce, jen sliby, že nás kontaktují, k tomu však nedošlo. Až teprve po několika zdlouhavých a finančně poměrně nákladných telefonátech a doprošování se z naší strany a kontaktování Heureka.cz ohledně rady jak postupovat, se věci daly do pohybu.

Mnou reklamované zboží bylo vraceno obratem dvě hodiny po obdržení (jelikož dříve jsem se na poštu nedostala) ORIGINÁLNĚ ZABALENÉ, v celofánu s hologramem, nepoužité, jelikož neodpovídalo popisu zboží, které jsem si objednala. Přesně jak jsem Vám sdělila a s čím teď operujete, bylo to míněno jako vánoční dárek, který jsem ale v takovémto stavu, kdy věc neodpovídala popisu, nemohla darovat. Tudíž hra nemohla být rozbalena jak tvrdíte, když byla vracena ještě před Vánocemi, trochu to postrádá logiku z Vaší strany.

Tedy nárok na reklamaci a vrácení veškerých nákladů jsem měla. Hra byla balena na poště, u přepážky, mám tedy svědkyni, která vše viděla (informovala jsem se u ní, že reklamuji zboží a ptala jsem se, za jak dlouho zásilka zpět obchodu dorazí, zda to bude na druhý den, což nakonec bylo). Samozřejmě, že obchod bude stále tvrdit opak, ale dle recenzí a komentářů ostatních zákazníků by toto nebyl zdaleka první případ, kdy zákazníka nařkli z toho, že hru vrátil rozbalenou, což podle jeho tvrzení nebyla pravda. Otázkou zůstává, proč tento obchod není schopen přijmout oprávněnou kritiku (když zboží neodpovídalo popisu) a záměrně poškozuje zákazníka (strhává peníze a nevrací poštovné jakou mstu?), když nepravdivě uvádí, že kupující nemá nárok na reklamaci, protože vrátil rozbalený, použitý software, přestože jej vrátil nový, nerozbalený, nepoužitý.

Obchod sice doposlal (22.1.2016) po konečné dlouhosáhlé telefonické konverzaci strženou 100,-. Ovšem zde na dTest jsem napsala již předtím, jelikož jste opět slíbili, že zavoláte a věc vyřešíte, což se ovšem nestalo a musela jsem až v pozdních odpoledních hodinách opět kontaktovat já Vás. Avšak náklady na zpětné poštovné 41,- natož potencionálně náklady na telefonické hovory v případě, kdy obchod nekomunikoval a bylo nutné jej kontaktovat z naší strany (tyto jsem sice nežádala, ovšem kdyby byl obchod dostatečně férový a slušný k zákazníkovi, vynahradil by je bez řečí), vráceny nebyly.

Tedy v tomto obchodě neplatí, že je spokojenost zákazníka a poctivost na prvním místě, zde jde patrně jen o zisk a výdělek za každou cenu. Doufám, že můj případ bude dostatečné varování pro další zákazníky tohoto obchodu, aby si dali velký pozor v případě, že zboží vinou obchodu nebude odpovídat popisu, jelikož následný proces reklamace je extrémně zdlouhavý a komplikovaný, plný stresu, nejistoty a doprošování se vrácení peněz.

Jsem ráda, že obchod alespoň díky dTestu zjistil, že strhávat 100,- za údajné znovuzabalení je neoprávněné. Snad tedy scénář s tím, že hra byla vrácena rozbalená a obchod nemusí reklamaci řešit., popř vracet kompletní peníze atd., už používat v budoucnu pro další zákazníky nebude.

Děkuji za čas a vyjádření dTestu.

S přátelským pozdravem

Holíková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2016 10:25, před 9 lety

Pokud bylo odstoupeno od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží, stačí, když spotřebitelka zašle prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje. Spotřebitelka nemá povinnost využít formulář, který prodávající musí ze zákona svým zákazníkům poskytovat. Pokud spotřebitelka ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží prostřednictvím emailové komunikace prodávajícímu sdělila, že od smlouvy odstupuje, musí prodávající toto respektovat.

Prodávající má také povinnost spotřebitelku před uzavřením kupní smlouvy informovat, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitelka náklady spojené s navrácením zboží. Tento údaj prodávající ve svých obchodních podmínkách aktuálních ke dni 28. ledna 2016 neuvádí. Pokud tedy spotřebitelka odstoupila od smlouvy, může také požadovat proplacení peněžních prostředků, které vynaložila za zaslání zboží zpět prodejci.

Jak již bylo uvedeno výše, spotřebitelka odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jelikož se v tomto případě rozcházejí výpovědi obou stran sporu, není možné určit, kdo pochybil. Na čí straně leží právo by tak mohl rozhodnout pouze soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2016 12:13, před 9 lety

Podnikatel již neprojevil zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.