Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po dodání zboží jsem zjistila, že neodpovídá tomu co inzerovali v nabídce, zboží jsem vrátila v říjnu 2015 dle jejich obchodních podmínek a požadovala vrácení peněz. Reakce žádná. Neberou telefon, neodpovídají ne e-maily, peníze doposud nevrátily. Nereagují ani na doporučený dopis o odstoupení od smlouvy.
Full HD kamera do auta s nočním viděním - 3 kusy
Požadují vrácení peněz za zboží, včetně poštovného.
|
Tweet |
Pokud je smlouva uzavřena prostřednictvím komunikace na dálku (prostřednictvím internetu, telefonu, výměnou emailů), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
Zakoupené zboží musí spotřebitel bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů od zaslání odstoupení od smlouvy vrátit zpět prodejci a ve stejné lhůtě by měly spotřebiteli dorazit peníze. Stačí, že spotřebitel prokáže prodejci odeslání zboží na adresu uvedenou v uzavřené kupní smlouvě. Pokud prodejce maří doručení tím, že se na uvedené adrese pro přebírání písemností nezdržuje či poštovní zásilky účelově nepřebírá, nemůže toto být ke škodě odesílatele. Podle § 573 občanského zákoníku se zásilka považuje za došlou třetí pracovní den po odeslání.
Odesílá-li tedy spotřebitel zboží poštou, má se dle domněnky doby dojití v § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že došla třetí pracovní den po odeslání. To znamená, že zboží nemusí zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.
Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.