Společnost


LUCID MEDIA LLC

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9388Neplnění léčebných možností nabízeného preparátu. Nesplnění garance vrácerní peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2016, před 9 lety

Oldřich Sáha

Znění stížnosti

Objednal jsem si na základě inzerátu v tisku preparát na odstranění křečových žil. Po aplikaci prostředku na žíly, objevily se svědící vyrážky a prostředek vůbec nesplnil popisované léčebné možnosti.

Chtěl jsem využít garance vrácení peněz při nespokojenosti (při aplikaci došlo k značnému svědění, následně se objevily vyrážky) s preparátem.

V prosinci 2015 jsem se na firmu dovolal, vysvětlil problém a bylo mi slíbeno, že po vánocích vyřeší tento problém.
Od začátku ledna 2016 jsem na uvedený telefon volal již několikrát, ale telefon je stále obsazený- vyzvání obsazovací tón.

Vzhledem k tomu, že se mi nelíbí toto jednání, obracím se na vás, jak o radu, jak postupovat dále, aby mi byly vráceny peníze.
A také, aby se "nespálili" druzí lidé.


Produkt

Produkt s názvem VARICOLINE neléčí a dráždí kůži


Požadované řešení

Vrácení peněz, jak je napsaná v nabídce garance při nespokojenosti
s preparátem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2016 13:47, před 9 lety

Pokud společnost inzeruje při nabídce výrobku garanci vrácení peněz (citace z nabídky společnosti formou inzerátu v tisku "V případě nespokojenosti 100 % garance vrácení peněz"), měla by ji být schopna poskytnout, za předpokladu, že spotřebitel podmínky této inzerované garance beze zbytku naplnil. V daném případě tedy vždy záleží na přesné formulaci podmínek pro vrácení peněz zákazníkovi.

V opačném případě by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku. Nekalou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Zejména by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Doporučujeme spotřebiteli pro případ, že nebude ze strany podnikatele plněno, podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro porušení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Dozorový orgán může podnikateli při zjištěném porušení zákona o ochraně spotřebitele na základě provedené kontroly uložit ve správním řízení pokutu.

Pokud by bylo jednání společnosti vyhodnoceno jako klamavá reklama, což je taková reklama, která souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilá klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilá ovlivnit hospodářské chování takových osob. Dozorovým orgánem je dle § 7 písm. i) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy krajský živnostenský úřad (na základe odkazu v § 23 odst. 10 zákona o ochraně spotřebitele). Ke krajskému živnostenskému úřadu je tedy možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele s podezřením na klamavou obchodní praktiku. Dozorový orgán provede sám šetření a vyhodnotí, zda-li se skutečně jedná o nekalou obchodní praktiku podnikatele či nikoli. Pokud o to spotřebitel požádá, bude vyrozuměn o výsledku šetření.

V daném případě se společnost prezentuje jako zahraniční subjekt. Pokud je však činnost obchodníka vykonávána ve státě bydliště spotřebitele nebo se na tento stát jakýmkoliv způsobem zaměřuje, bude se smlouva zpravidla řídit státem, v němž má spotřebitel obvyklé bydliště. Běžně se tak budou smlouvy s českými spotřebiteli řídit českým právem, a pravidla budou stejná jako při nákupu u domácího subjektu.

Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin podvodu, popřípadě trestný čin poškozování spotřebitele, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.

Trestný čin poškozování spotřebitele je speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2016 19:08, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.