Společnost


Hana Havrlantová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9398Reklamace telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2016, před 9 lety

Zdenka Glistova-Kopcanova

Znění stížnosti

Koupila jsem Huawei P8 lite,špatně foti,fotky jsou jakoby v mlze,jo tel.ma 4 měsíce,tak jsem ho poslala balikem do prodejny tel.se vratil zpět...nebyli k zastižení.Poslala jsem nekolik mejlu zadna odezva,podle recenzi na Heurece to udělali více lidem.Snad se to vyřeší


Produkt

Mobil HUAWEI p8 lite černy


Požadované řešení

protože,komunikace nefunguje chci vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2016 14:13, před 9 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Uplatní-li spotřebitel reklamaci, je prodávající povinen zboží k reklamaci přijmout, vydat o tom spotřebiteli potvrzení a vadu řádně posoudit.

Jestliže se zboží k reklamaci zasílá prostřednictvím poštovních služeb z důvodu neexistence kamenné prodejny, nemůže se prodávající zbavit povinnosti reklamaci řádně vyřídit tím, že zásilku odmítne přijmout. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo.

Vzhledem k výše uvedenému tedy počala prodávajícímu běžet lhůta pro vyřízení reklamace třetí den po dojití zásilky. Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Spotřebiteli doporučujeme zaslat odstoupení formou doporučeného dopisu s dodejkou. K jeho formulaci lze využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2016 12:26, před 9 lety

Podnikatelka byl o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.