Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem Huawei P8 lite,špatně foti,fotky jsou jakoby v mlze,jo tel.ma 4 měsíce,tak jsem ho poslala balikem do prodejny tel.se vratil zpět...nebyli k zastižení.Poslala jsem nekolik mejlu zadna odezva,podle recenzi na Heurece to udělali více lidem.Snad se to vyřeší
Mobil HUAWEI p8 lite černy
protože,komunikace nefunguje chci vrátit peníze
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Uplatní-li spotřebitel reklamaci, je prodávající povinen zboží k reklamaci přijmout, vydat o tom spotřebiteli potvrzení a vadu řádně posoudit.
Jestliže se zboží k reklamaci zasílá prostřednictvím poštovních služeb z důvodu neexistence kamenné prodejny, nemůže se prodávající zbavit povinnosti reklamaci řádně vyřídit tím, že zásilku odmítne přijmout. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo.
Vzhledem k výše uvedenému tedy počala prodávajícímu běžet lhůta pro vyřízení reklamace třetí den po dojití zásilky. Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Spotřebiteli doporučujeme zaslat odstoupení formou doporučeného dopisu s dodejkou. K jeho formulaci lze využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Podnikatelka byl o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.