Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednala jsem u e-fotolia wc sedátko za 855,-,toto mi dnes 22.1.2016 doručilo PPL,zásilka byla v pořádku a nepoškozená.Ovšem po rozbalení jsem zjistila,že je na sedátku zlomený pant a kolem šroubů jsou v plastu praskliny.Okamžitě jsem zboží zabalila a zaslala zpět dodavateli D.S.Luczakovi,vše jsem nafotila a zaslala mu na email s tím,že nevěřím tomu,že by další zboží bylo v pořádku případně se časem nepoškodilo používáním a,že chci vrátit peníze i s poštovným které činilo 131,-.
Dodavatel Damian Sebastian Luczak mi odepsal,že jsem ho napřed měla kontaktovat a on by věc řešil s PPL a,že jsem udělala chybu,že jsem to poslala zpátky a on,že zásilku nepřevezme a peníze nevrátí.Ovšem já jsem neměla důvod reklamovat u PPL,protože balík byl v pořádku a nejevil známky poškození,navíc jsem přesvědčena,že zboží bylo již poškozeno a nepoškodilo se přepravou.Na faktuře je napsáno,že se na zboží vztahuje 2.letá záruka,chci pouze vrátit peníze za zboží a poštovné.
Mnohokrát předem děkuji za pomoc,
S pozdravem A.Zabloudilová
Antibakteriální,wc sedátko s poklopem motiv kopretina
Chci vrátit částku za zboží 855,-a poštovné 131,-
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající by tedy musel prokázat opak.
V případě kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem však není třeba ihned uplatňovat reklamaci. Pokud zboží nedojde v odpovídající kvalitě, může spotřebitel uplatnit právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dní od převzetí.
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Od obchodníka jsme obdrželi následující vyjádření:
"Vazena Pani, toto neni prvni poskozeni PPL (snad jste videla v TV jak nekdy dopravci zachazeji s baliky). Muzu Vas take ujistit, ze balik nemusi mit znamky poskozeni, ale uvnitr muze byt poniceny, jelikoz balik ne vzdy spadne na roh (viditelne poskozeni), take proto vzdy na balikach davame !pozor krehke!. To, ze jste sama posoudila, ze nejedna se o poskozeni dopravce to neni moje vina, bylo to Vase rozhodnuti. Jak jsem Vam psal pokud jste obdrzela poskozene zbozi, pak Vasim ukolem bylo dat nam vedet sms, tel nebo email (pak bychom to reklamovali u PPL - vzdy reklamaci resime my, tzn odesilatel). Ja jsem Vam poslal neposkozene zbozi, a Vy snazite se mi poslat poskozene a chcete po mne penize. Klidne obratte se na COI a uvidime co Vam na to reknou. Podle mne ja mam pravdu, pokud tak neni a pak se Vam klidne omluvim a vratim Vam penize. Chci Vas take upozornit, ze poskozovani dobreho jmena firmy, take jde resit pravni formou (takze pozor). Byt Vama tak zavolam na COI a ujistim s e kdo ma pravdu (neni pravdou, ze vzdy spotrebitel ma pravdu). Opravdu vzdy snazim se udelat vse pro spokojenost svych zakazniku, ale u toho pripadu opravdu nevidim zadne reseni. Pokud byste nam dala vedet do 3 dnu po obdrzeni zasilky pak bychom to vyresili reklamacne u PPL (vratili bychom Vam penize nebo poslali nove zbozi). Tady nejedna se o reklamaci zbozi, ale o poskozeni dopravcem. POkud wc sedatko by se pokazilo behem pouzivani pak jedna se o reklamaci zbozi na zakaznik ma to 2 roky. Nechci tady nikoho strasit ale ja mam take pravnika a klidne muzu to posouzovat za poskozeni dobreho jmena firmy."
Jak již bylo uvedeno v předcházejícím vyjádření dTestu, prodávající odpovídá kupujícímu, že věc nemá při převzetí vady. Pokud bylo dodáno zboží, které nebylo v odpovídající kvalitě, je vadné a spotřebitelka má právo věc reklamovat, případně odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, neboť kupní smlouva byla uzavřena distančním způsobem (přes internet). Pokud bylo zboží poškozeno při přepravě, odpovídá za toto poškození spotřebitelce prodávající, protože závazek z kupní smlouvy byl sjednán mezi prodávajícím a spotřebitelkou. Prodávající může následně požadovat náhradu škody po zasílateli. Nárok spotřebitelky však nesmí být podmíněn tím, zda bude prodávající úspěšný při uplatnění práva na náhradu škody po zasílateli. Takové ujednání by zakládalo významnou nerovnováhu práv a povinností stran v neprospěch spotřebitelky. K nepřiměřenému ujednání se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží, ledaže se jej spotřebitelka dovolá.
Na žádost obchodníka přeřazujeme stížnost na něj. Obchodník má nyní možnost případ doplnit o svůj komentář.
Souhlasim s tim, ze zakaznik nesmi prijit o sve penize (neni to jeho chyba, ze zbozi prislo poskozene, ale to take neni moje chyba jelikoz poslal jsem zbozi neposkozene). Jako prodavajici zarucuji to, ze zbozi pred odeslanim je vporadku a na balicek davame priznak krehke abychom popripadne mohli reklamovat poskozeni vznikle behem dopravy. Pokud by se jednalo o vyrobni vadu wc sedatka pak tady vubec neni zaden problem, jelikoz na vyrobni vady je 2 roky zaruka a s tim nemam problem, tzn wc sedatko reklamuji u vyrobce a zakaznik dostava nove zbozi nebo penize zpet. Problem je uplne jineho razu, tzn zbozi poskodil prepravce. Rad bych toto poskozeni resil s prepravcem akorat, ze zakaznik zbozi prevzal a posoudil, ze jedna se o vyrobni vadu a ne o poskozeni prepravcem. Tim, ze zakaznice zbozi poslala drive nez nas kontaktovala, unemoznila nam reklamaci u prepravce (jelikoz prepravce pozaduje, fotodokumentaci, a jine dalsi podklady, ktere ted uz nejde poridit). Vse mame popsane v obchodnich podminkach. Take nevim od kdy zakaznik muze posouzovat zda jedna se o vyrobni vadu nebo poskozeni dopravcem. Uz jsem take psal, ze to neni proprve co prepravce ponici obsah zasilky a zevnejsi baleni je vporadku. Pokud by nas zakaznice kontaktovala pred odeslanim, pak bychom to resili s prepravcem, a pokud by prepravce reklamaci neuznal, stejne zakaznik dostal by penize nazpet a ja bych to pak dal resil s prepravcem. Myslim, ze Pani by take nebyla rada kdy mi odeslala zbozi vporadku a ja nez bych ji informoval poslal bych ji zbozi zpet, cim take by nemela narok reklamovat zbozi u sveho prepravce. Titmo vec pouvazuji za ukoncenou. Zbozi jsem dneska prevzal (jak mi bylo doporuceno na COI), vyplnim reklamacni protokol a zbozi poslu zpet. Mozna by to chtelo take zminit, za nabizel jsem Pani castecne vraceni penez, jelikoz musel bych sedatko opravit a prodat jako II jakost.
Znovu již po několikáte opakuji,že jsem od PPL převzala neporušený sice lajdácky zabalený balík a neměla jsem důvod pořizovat fotodokumentaci nerozbalené zásilky.Až po rozbalení zásilky jsem závady zjistila,prodejce jsem kontaktovala e-mailem a současně jsem balík odeslala zpět.Fotodokumentaci jsem učinila až po zjištění závad přímo na výrobku.A možná bych měla zmínit proč bych měla nést částečnou spoluúčast na opravě výrobku na jehož poškození nemám žádnou vinu a při jeho reklamaci postupuji v souladu se zákonem.A proto žádám o vrácení celé částky kterou jsem zaplatila a ne o částečné vrácení.
Přikladám fotografie zboží k uvážení zda závady tipu popraskání laku z důvodu zašroubování vrutu mohl způsobit přepravce.
Viz.fotografie č.2
Spotřebitelka nemá povinnost zjišťovat příčinu vzniku vady, to by byl nepřiměřený požadavek ke kterému se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží. Pokud bylo dodáno poškozené zboží, je za toto poškození odpovědný prodávající a to i přesto, že poškození zavinil přepravce. Spotřebitelka je následně oprávněna uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
Pokud bylo uplatněno právo z vady, prodávající má povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace (pokud tedy nebyla sjednána mezi prodávajícím a spotřebitelkou delší lhůta pro vyřízení reklamace). Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Zeptam se jinak, podle Vas je naprosto vporadku ze zakaznice, nedala mi moznost uplatnit reklamaci u prepravce ? Dalsi pokud bych postupoval jako zakaznice, pak kdokoliv by mi chtel zbozi vratit zpet v 14 denni lhute a ja pri otevreni zasilky bych postupoval stejnym zpusobem jako zakaznice: tzn zjistil bych poskozeni a vubec bych Pani nedal moznost reklamovat poskozeni u prepravce, jen bych zasilku poslal zpet a udelal bych jen pro sebe fotky to je fer jednani ? Navic pokud mam v obchodnich podminkach napsane "V případě zjištění poškození či jiné nesrovnalosti po převzetí zásilky je zákazník povinen neprodleně kontaktovat provozovatele internetového obchodu" Navic Pani z temito podminkami souhlasila pri vzniku objendavky.
Ze zákona požívá spotřebitel vyšší právní ochrany než podnikatel, neboť je ve smluvním vztahu slabší stranou.
Jak postupovat při převzetí zboží, je možné upravit v obchodních podmínkách. Tato úprava však nesmí spotřebitele zkracovat na jeho právech. Jak již bylo uvedeno výše, uplatnit právo z vady je možné v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. V situaci, kdyby spotřebitel rozbalil zásilku později (například zboží bylo zamýšlené jako dar pro třetí osobu), by tak byl o toto právo ochuzen. Z tohoto důvodu je tento požadavek nepřiměřený.
Takze zakaznik neustale trva, ze je to vyrobni vada, a ja trvam na tom, ze je to poskozeni behem dopravy (jelikoz pred odeslani kontroluji obsah zasilky). V obchodnich podminkach vse mame uvedeno, zakaznik ovsem tyto podminky porusil. Souhlasim, ze "Spotřebitelka nemá povinnost zjišťovat příčinu vzniku vad", a zakaznice bude neustale tvrdit, ze jedna se o vyrobni vadu, dokonce napsala, ze zbozi bylo "lajdácky zabalený balík" - co je hodne, muzu poslat fotku jak zbozi bali vyrobce (polistyren, folie, katon + stitky krehke) - je to opravdu smesne, ale muzu Vas take ujistit ze i kdyz zbozi je dobre zabalene i tak muze dojit k poskozeni obsahu zasilky. Jelikoz mam pocit, ze cele jednani je tady jednostanne a nedostavam odpovedni na otazky na ktere se ptam, takze opravdu, tento pripad z me strany uzaviram. Cely pripad budu resit pismene z zakaznikem, co s tim zakaznik udela je na nem.
Jak již bylo v předchozích vyjádření dTestu, není rozhodné, jak byla vada způsobena před převzetím zboží spotřebitelkou. Pokud spotřebitelka po převzetí zboží zjistila, že věc má vadu, je za ni odpovědný vždy prodávající.
Nebude-li mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, bude se muset spotřebitelka domáhat svého práva soudní cestou. Seznam advokátů je možné vyhledat mimo jiné na adrese www.dtest.cz/advokati.
Takže po 14.dnech tahanic a e-majlových slovních přestřelek mi byla včera na účet zaslána celá částka kterou jsem zaplatila za wc sedátko.Ovšem žádné omluvy jak je zde psáno jsem se od pana obchodníka nedočkala,protože samozřejmně neuznal,že jsem v právu ba naopak mně nařknul,že za vše mohu já.Ještě bych podotkla,že v průběhu našeho sporu pan prodejce změnil obchodní podmínky na svém e-shopu přičemž dokonce použil má slova která jsem mu sama napsala.Jinak tento majitel vlastní ještě naprosto totožný e-shop s názvem e-picture kde prodává stejné zboží jako na e-fotolia jenže levnější,např.tytéž wc sedátka za které jsem já dala 855,-tam má za 740,-.
Mnohokrát Vám děkuji za podporu a pomoc v tomto mém případě a pana prodejce upozorňuji,že v žádném případě tímto nepoškozuji dobré jméno jeho firmy kdyby mně chtěl zase vyhrožovat právníkem pokud tento článek nenechám smazat jak už to udělal,protože jsem se na toto informovala u právního poradce Vaší firmy a neuvádím zde žádné nepravdivé iformace,na vše mám důkaz.
Ještě jednou mnohokrát děkuji a jsem S pozdravem,A.Zabloudilová
Vazena Pani omlouvat se nebudu jelikoz, nefer jednani z Vasi strany nejde ani komentovat. Jak jsem Vam rikal nekolikkrat zbozi poskodil prepravce, a nejvetsi chybou bylo to, ze Vy jako odberatel zasilky nedala jste moznost poskozeni vyreklamovat odesilateli - co je nefer jednani (pokud bych to udelal ja Vam, tak chtel bych videt jak byste se tvarila Vy). Poslal jsem Vam take emailem vyjadreni od prepravce, kde je zretelne napsane, proc nemohl probehnout reklamacni proces. Klidne muzu to zverejnit, je tam vse cerne na bilem. Ano, obchodni podimnky jsem zmenil a nebudu to zapirat jeste nesetkal jsem se s tak "sikovnym" zakaznikem, a to mam nekolik obchodu a podnikam jiz nekolik let. Z druhe strany jsem rad za takovou zkusenost jelikoz vim uz jakymi "zakazniky" muzu se setkat - jste prvni. Skoda take, ze Pani neumi pocitat, pokud by umela pocitat, pak by zjistila ze jak do ceny wc sedatka dopocita dopravu pak zjisti, ze wc sedatko na kazdem eshopu stoji stejne, jen ze na jednom z eshopu nabizime dopravu zdarma :-) .
DEkuji
Hodnocení:
Komentář: Jednání toho prodejce mi nestojí za další ztrátu času.dTestu mnohokrát děkuji za pomoc a podporu!