Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
v září minulého roku jsem spolu s manželkou vybíral pobytový zájezd v přímořském letovisku, kdy jsme si jako priority stanovili krásnou pláž s pozvolným vstupem do moře a jemným pískem, nově rekonstruovaný hotel a dále pak možnost každodenního vyžití pro dospělé na diskotéce nacházející se přímo v areálu hotelu. Jelikož jsme s manželkou oba nekuřáci, požadovali jsme rozlehlejší písečnou pláž z důvodu eliminace kuřáků s tím, že si na této pláži najdeme místo, kde nebudeme jimi rušeni. Volba s ohledem na deklarovanou katalogovou nabídku cestovní kanceláře firo tour padla na hotel Buyuk Anadolu Didim, Turecko Bodrum, s termínem zájezdu od 07.09.2015 do 14.09.2015 v ceně Kč 25.980,- pro dvě dospělé osoby, když tato odpovídala našim prioritním požadavkům tím spíše, že hotel byl deklarován dle oficiální kategorie jako 5* s renovovanými pokoji a s výhledem nebo částečným výhledem na moře.
Cestovní zájezd jsem řádně uhradil a pro případ jakýchkoliv změn uvedl svou kontaktní adresu, e-mail a telefonní číslo. O žádné změně v nabídce produktu jsem informován nebyl.
Dne 07.09.2015 po příletu do Bodrumu v pozdních nočních hodinách nám s manželkou bylo oznámeno ze strany delegátky, že námi vybraný hotel nepotvrdil rezervaci a z tohoto důvodu budeme přepraveni do hotelu Didim Beach Resort & Elegance, který dle sdělení delegátky CK firo tour měl být „lepší“. Po příjezdu do tohoto hotelu nám bylo sděleno, že jako kompenzaci dostaneme láhev vína, ovocný koš, výhled na moře, trezor zdarma a možnost opakované návštěvy restaurace Ala Carte. Uvedené kompenzační plnění jsme v celém jeho rozsahu odmítli a nevyužili. K tomu podotýkám, že pokoj, do kterého jsme byli umístěni, vyhlídku na moře neměl, ačkoliv tato byla deklarována již pro námi původně zvolený hotel. Víno a ovocný koš byly produkty, které byly podávány zdarma v rámci all inclusive, takže žádná výhoda, a trezor jsme vůbec nepotřebovali.
Za vadu zájezdu pokládám níže specifikované rozdíly mezi nabídkou a skutečným plněním:
1. Absence námi vybrané a preferované písečné pláže, neboť v daném letovisku se ve skutečnosti jednalo o několik málo metrů čtverečních volného písku před schodištěm mezi lehátky a dřevěným molem u odpadkových košů, kde se neustále pohybovali turisté. Před lehátky ani mezi těmito nebyl absolutně žádný prostor zajišťující určité soukromí či volné místo pro natažení ručníku k opalování vleže na písku. Lehátka byla pochopitelně, jako obvykle, plně obsazena kuřáky, kteří nám po celou dobu naší dovolené znepříjemňovali pobyt na pláži, vše doloženo fotodokumentací!
2. V areálu hotelu se nenacházela žádná diskotéka a taneční vyžití v tomto stylu se tímto nekonalo!
3. Technický stav hotelu tak, jak jsem doložil fotografiemi, byl značně poznamenán zubem času, takže čas na pokoji jsme pak trávili, znechucení z fleků na zdech, poškozeného obložení, pohledem na hnusný odpad a jiné vizuální defekty, které degradovaly honosný název letoviska Resort & Elegance. Případná změna pokoje by nic neřešila, neboť jak vyplynulo z vyjádření ostatních ubytovaných turistů, jiné pokoje byly stejné, ne-li horší a navíc prostorově menší. U námi vybraného hotelu bylo v katalogu uvedeno, že je čtyři roky po rekonstrukci!
4. Absence výhledu na moře.
Na základě uvedených skutečností jsem v souladu s ustanovením § 2540 Občanského zákoníku, zákona č. 89/2012 Sb., v platném znění, vlastnoručně dne 08.09.2015 sepsal a k rukám delegátky CK předal mnou vyhotovený reklamační protokol, kdy jsem s ohledem na konstatované vady zájezdu požadoval finanční kompenzaci (slevu zájezdu) ve výši Kč 5.000,-. Při úvaze o výši této částky jsem vycházel z Frankfurtské tabulky slev, která v takovýchto případech slouží pro orientaci možných nároků nespokojených klientů a dále pak ze skutečnosti, že někteří účastníci tento zájezd pro dvě osoby pořídili za částku Kč 22.000,- pro dvě dospělé osoby.
Cestovní kancelář firo tour svým sdělením ze dne 02.10.2015 oprávněnost mého nároku na kompenzaci neuznala a reklamaci v celém jejím rozsahu zamítla s odůvodněním, že dostála všem svým závazkům, když vzniklý stav byl řešen odpovídajícím způsobem. Z mého pohledu nikoliv, nýbrž k mé tíži!
Proti tomuto rozhodnutí jsem se ohradil dopisem ze dne 02.11.2015, ve kterém jako přílohy k poukázaným vadám jsem doložil fotodokumentaci vytýkaných vad, nabídkový leták, ze kterého vyplýval nesoulad, a další listinné důkazy ozřejmující skutková tvrzení uvedená v mé reklamaci. Jako reakci jsem obdržel od CK firo tour opětovné zamítavé stanovisko mé reklamace se stejným odůvodněním, jako předešlé, přičemž uvádím, že ani v jednom tomto stanovisku nebyl brán zřetel na poukázané vady plnění a naproti tomu bylo konstatováno, že zajištěný náhradní hotel byl za vyšší cenu, kterou jsme nedopláceli, a jako kompenzace byl nabídnut ovocný koš, výhled na moře, který nebyl, trezor zdarma a možnost opakované návštěvy rybí restaurace zdarma.
Z mého pohledu celou tuto záležitost vnímám jako absolutně neseriózní přístup ze strany CK firo tour poškozující oprávněný nárok spotřebitele na bezvadné plnění, a to zejména za situace, že v případě, kdy cestovní kanceláři nebyl potvrzen původně sjednaný hotel, tato měla možnost řádně a včas informovat o vzniklé situaci své klienty a dohodnout náhradní plnění konzultací s klientem, nikoliv za situace, kdy v nočních hodinách po příletu do cizí vzdálené země, je tento rukojmím cestovní kanceláře, a nemá jinou možnost volby, tím spíše, že odlet byl ve večerních hodinách.
S ohledem na výše uvedené mám za to, že námi požadovaný kompenzační nárok ve výši Kč 5.000,- je zcela důvodný.
Kompenzace - finanční plnění ve výši Kč 5.000,-
|
Tweet |
Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu (to znamená, že je nutné zjištěné vady reklamovat ihned na místě u delegáta cestovní kanceláře, jinak by soud v případě sporu nemusel přiznat finanční kompenzaci), má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Sleva se poskytuje v penězích. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Na vyřízení reklamace má pořadatel nejvýše 30 dnů. K reklamaci je nutné doložit fotografie nebo jiné důkazy prokazující tvrzení spotřebitele.
Pořadatel dále odpovídá dle § 2552 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.
Pokud však bude cestovní kancelář trvat na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, bude nutné řešit spor o poskytnutí slevy z ceny zájezdu v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby v takovém případě doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.