Společnost


Penny Market s.r.o.

Počet nahlášených stížností:546
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#9414Dotaz k nálepkám a k placení stravenkami sodex

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.01.2016, před 9 lety

Jaroslava Kolářová

Znění stížnosti

Dne 23.1.2016 jsem v ranních hodinách byla na nákup v Penny Marketu v Orlové-Porubě. Při placení u pokladny stál přede mnou pán, který platil 720,-- Kč. Pokladní se ho zeptala jestli sbírá nálepky pro děti na postavičku. Tento zákazník odpověděl, že nálepky nechce, zaplatil a odešel nakupovat k řezníkovi Makovec. Teď jsem byla na řadě já a prosila jsem pokladní, aby mi nálepky za pána dala, když je nechtěl a ona mi řekla, že to nejde, že si je měl vzít on a dát mi je. Že to je nařízení od Vás z ředitelství a je to přísně stře-
ženo kamerami. Tak nevím co jste to vydali za opatření. Vždyť nic víc jsem nechtěla. Podotýkám, že tyto nevydané nálepky si nechávají pro sebe pokladní a pak komu chtějí tak je navíc dávají. Jako druhý dotaz bych potřebovala vědět jestli v tomto Penny Marketu mohu platit stravenkami značky sodex. Děkuji za odpověď Kolářová


Požadované řešení

Řádná odpověď k mým dotazům. Případná náprava.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2016 10:10, před 9 lety

Dle zákona je jediným platidlem, které musí prodejce přijímat koruny české. Stravenky tedy nejsou zákonným platidlem. Pokud konkrétní prodejce přijímá stravenky je to na jeho rozhodnutí. V takovém případě může mít prodejce, který je přijímá stanovené poplatky nebo podmínky jejich uplatnění. To jest nemusí na ně například vracet nebo jen do určité částky.

Na tuto skutečnost musí však být spotřebitel upozorněn předem. Pokud by spotřebitel nebyl předem informován o podmínkách uplatnění a platby přijímanými stravenkami, kdy tato informace by měla být známa předem a vhodně zpřístupněna dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele, tak je nutné na to prodejce upozornit. V případě, že by nedošlo k nápravě, je možno obrátit se na Českou obchodní inspekci se stížností.

Přijímání platby prostřednictvím určitých stravenek záleží vždy na smlouvě mezi zprostředkovatelem stravenek a jejich objednavatelem, v tomto případě konkrétním prodejcem. Pokud je například na vstupních dveřích provozovny prodejce v době návštěvy spotřebitele uvedeno logo zprostředkovatele stravenek, měl by obsluhující personál povinnost platbu stravenkami přijmout.

Pokud prodejce deklaruje určitou zvláštní nabídku (poskytnutí výhody - například nálepky pro děti či jinak formulované zvýhodněné podmínky nákupu po splnění tam uvedených skutečností) a konkrétní zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky beze zbytku naplnil, měl by je podnikatel zákazníkovi poskytnout. Pokud spotřebitelka při svém nákupu podmínky této akce nesplnila, nemá na nálepky nárok.

Pokud se spotřebitelka domnívá, že zaměstnanci si nálepky ponechávají pro sebe v rozporu s podmínkami akce, je třeba na to upozornit nadřízené zaměstnanců či učinit oznámení na zákaznické lince společnosti.

Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na vhodném chování zaměstnanců k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Pokud se však spotřebitel setká s neprofesionálním chováním zaměstnanců společnosti, doporučujeme to řešit rovnou na místě, nejlépe s vedoucím dané prodejny. Zpětně často bývá obtížné zjistit a prokázat, jak se celá situace udála.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2016 14:50, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.