Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Účtenka je vydávána na bloku z pokladny a po kratší době již není čitelná a uplatnění reklamace při nečitelném datu nákupu je pak problematické. To se netýká jen OKAY ale i jiných prodejců. Mám dojem, že je to úmyslné, aby zákazník nemohl při nečitelnosti dokladu reklamovat.
Veškeré účtenky by měly být trvanlivé, ne na materiálu, který sám od sebe i při šetrném uložení vymizí a stane se nečitelným.
Tady se nejedná o nějakou hloupost jako v mém případě o LED žárovku (25 000 hod) ale o zásadní věc která by měla být uložena všem prodejcům aby vystavený doklad, pokud je uložen běžným způsobem vydržel nejméně po dobu záruční doby t.j. 2 roky
|
Tweet |
Prodávající je ze zákona povinen vydat doklad o zakoupení výrobku, pokud o to spotřebitel požádá. Zákon však stanovuje pouze požadavky na obsah dokladu, nikoli technické požadavky na materiál, na kterém by měl být doklad vydán. Pro uplatnění reklamace však tento doklad není potřeba. Stačí prokázat, že věc byla zakoupena u prodávajícího.
Spotřebitel může také požádat prodávajícího o vydání písemného potvrzení, ve kterém bude uveden rozsah a po jakou dobu trvají povinnosti prodávajícího v případě vadného plnění („záruční list“). Záruční list může posloužit k prokázání práva k uplatnění reklamace.
Vážený pane Blažku,
reaguji na Váš podnět.
Pokud máte k nákupu pouze účtenku, zřejmě jste nakupoval přímo na kamenné prodejně. Tento doklad Vám slouží pro uplatnění záruční reklamace. Pro přijetí reklamace Vám stačí prokázat, že nákup proběhl skutečně u nás.
Pokud chcete mít jistotu, napište mi, prosím, číslo své účtenky a e-mailovou adresu a já Vám zašlu účtenku v elektronické podobě. Budete tak mít jistotu, že při předložení této účtenky Vám prodejna vydá platnou kopii daňového dokladu a reklamace bude vždy přijata.
Věřím, že mé informace pro Vás budou nápomocné a budete s našimi službami spokojen.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.