Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den, od dnešního dne 25.1.2016 máte v akční nabídce nafukovací matraci. Byl jsem v prodejně Lidl v Písku v 7.02 a zboží již nebylo. Na můj dotaz o dostupnosti výrobku mi Váš zaměstnanec odpověděl, že jsem přišel pozdě. Není to první případ o nedostupnosti akčního zboží. Můj názor je, že tímto si zákazníky spíše odeženete než natáhnete.
Akční zboží - nafukovací matrace, cena 699,- Kč
Akční zboží dodávat v na prodejny v dostatečném množství, popřípadě zajistit možnost dodatečného objednání přímo pro zákazníka.
|
Tweet |
Společnost Lidl Česká republika v.o.s. na svých webových stránkách inzeruje akci pro své zákazníky s názvem „Ložnice“ (dále jen „akce“). Tato akce trvá dle letáku od 25. 1. 2016 do 31. 1. 2016 nebo do vyprodání zásob. Společnost své zákazníky tímto upozorňuje, že akce je omezena do vyprodání zásob. Takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Neexistuje tedy žádný právní předpis, který by stanovil, jaké množství zboží musí mít prodejce k dispozici v prodejně.
Pokud v letáku není uvedeno množství zboží, které bude dostupné na prodejně, může spotřebitel jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je kompetentní k vyhodnocení, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky či nikoliv.
Slevová akce může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Vážený pane Roleníku,
mrzí nás, že jste již nesehnal nafukovací matraci, a za její nedostatek se Vám omlouváme. Tyto akce se plánují s velkým časovým předstihem, a proto není vždy snadné odhadnout poptávku po určitém výrobku v konkrétním termínu v daném regionu. Z důvodu silně dynamické poptávky proto může dojít v některých prodejnách k vyprodání zásob, zatímco v jiném regionu je ještě zboží stále dostupné. Zkuste prosím využít našeho zákaznického servisu 800 115 435, kde Vám naši operátoři prověří dostupnost žádaného výrobku na dvou Vámi vybraných prodejnách, a mohou je i zarezervovat. Zákaznická linka naší společnosti je Vám bezplatně k dispozici od pondělí do soboty od 8 do 20h.
Věříme, že i přes vzniklou stížnost si k nám cestu najdete.
Hodnocení: