Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 10.12.2015 jsem si objednal tiskarnu, tonery a tkanicky. Obdržel jsem potvrzení, že zboží je expedováno ve dvou balících:
Vážený zákazníku,
Vaše objednávka č. 156476857 (nebo její část) byla dnes expedována.
Zásilka
Čísla balíků: 41412398780 41412398781
Dodací adresa: MFF UK, V Holesovickach 2, 18000 Praha 8
Dobírková částka: -- Kč
Dopravce: PPL
Doručen byl pouze jeden z balíků, osahující tonery a tiskárnu. Reklamoval jsem druhý balík u PPL a na moji reklamaci jsem dostal e-mail od PPL:
dle systému PPL nám zásilka číslo 41412398780 byla předána pouze datově. Bohužel zde není informace o fyzickém převzetí k přepravě.
Obraťte se tedy prosím na odeslítalete, společnost Alza.cz a.s.. Pokud zásilka nebude na adrese odesílatele dohledána, vyžádejte si prosím potvrzení o převzetí, potvzený svozový list k přepravě.
Obrátil jsem se tedy na zákaznický servis Alza a dostal následující e-mail:
Dobrý den,
omlouváme se Vám za komplikace.Poprosím Vás o informaci, zda jste obdržel fyzicky dva balíky?
S pozdravem,
Jaromír Máchal - Alza.cz
Obchodní podpora
Tento e-mail přišel ovšem z adresy, na kterou není možno odpovědět. poslal jsem tedy odpověď na opět na zákaznický servis, ale tím veškerá komunikace ustala.
Chtěl bych podotknout, že
(1) příslušné zboží jsem si v mezidobí koupil u jiné firmy a proto o jeho dodání nemám již zájem
(2) náklady na vyřizování reklamace (ztracený pracovní čas) řádově převyšují cenu zboží.
Doufám, že je to poslední akce, kterou jsem musel v zájmu vyřízení mé objednávky podniknout.
S pozdravem Zdeněk Němeček
Nechávám na vašem uvážení.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vážený pane Němečku,
velmi se omlouvám za okolnosti, které postihly řešení Vaší objednávky. Podle prověření Vám kolegové vystavili 26.1.2016 dobropis na nedodaný balík a na základě Vaší žádosti již i platbu proplatili.
Jako omluvu jsem Vám ještě zaslala na emailovou adresu malý dárek a budu ráda, pokud pro něj naleznete uplatnění.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení: