Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#9421Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2016, před 9 lety

Zdenek Nemecek

Znění stížnosti

Dne 10.12.2015 jsem si objednal tiskarnu, tonery a tkanicky. Obdržel jsem potvrzení, že zboží je expedováno ve dvou balících:

Vážený zákazníku,
Vaše objednávka č. 156476857 (nebo její část) byla dnes expedována.
Zásilka
Čísla balíků: 41412398780 41412398781
Dodací adresa: MFF UK, V Holesovickach 2, 18000 Praha 8
Dobírková částka: -- Kč
Dopravce: PPL

Doručen byl pouze jeden z balíků, osahující tonery a tiskárnu. Reklamoval jsem druhý balík u PPL a na moji reklamaci jsem dostal e-mail od PPL:

dle systému PPL nám zásilka číslo 41412398780 byla předána pouze datově. Bohužel zde není informace o fyzickém převzetí k přepravě.
Obraťte se tedy prosím na odeslítalete, společnost Alza.cz a.s.. Pokud zásilka nebude na adrese odesílatele dohledána, vyžádejte si prosím potvrzení o převzetí, potvzený svozový list k přepravě.

Obrátil jsem se tedy na zákaznický servis Alza a dostal následující e-mail:
Dobrý den,
omlouváme se Vám za komplikace.Poprosím Vás o informaci, zda jste obdržel fyzicky dva balíky?
S pozdravem,
Jaromír Máchal - Alza.cz
Obchodní podpora

Tento e-mail přišel ovšem z adresy, na kterou není možno odpovědět. poslal jsem tedy odpověď na opět na zákaznický servis, ale tím veškerá komunikace ustala.

Chtěl bych podotknout, že
(1) příslušné zboží jsem si v mezidobí koupil u jiné firmy a proto o jeho dodání nemám již zájem
(2) náklady na vyřizování reklamace (ztracený pracovní čas) řádově převyšují cenu zboží.

Doufám, že je to poslední akce, kterou jsem musel v zájmu vyřízení mé objednávky podniknout.

S pozdravem Zdeněk Němeček


Požadované řešení

Nechávám na vašem uvážení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2016 11:58, před 9 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.2.2016 09:45, před 9 lety

Vážený pane Němečku,

velmi se omlouvám za okolnosti, které postihly řešení Vaší objednávky. Podle prověření Vám kolegové vystavili 26.1.2016 dobropis na nedodaný balík a na základě Vaší žádosti již i platbu proplatili.

Jako omluvu jsem Vám ještě zaslala na emailovou adresu malý dárek a budu ráda, pokud pro něj naleznete uplatnění.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.2.2016 16:52, před 9 lety


Zdenek Nemecek

Hodnocení: