Společnost


ABASE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#9422Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30ti dnů + škoda na převzaté věci (ztráta telefonu)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2016, před 9 lety

Radka Jirásková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 24.11.2015 jsem koupila v prodejně ABASE s.r.o., Strossmayerovo nám. 966/11, 17000 Praha 7, IČ: 04183827 baterii pro Iphone 5, kterou mi jejich servis na počkání vyměnil. Podle prodejce jsem si zakoupila autorizovanou baterii. Po výměně však baterie nefungovala tak, jak má, vybíjela se při 40% kapacity a tak jsem baterii reklamovala. 10.12.2015 byla baterie i s telefonem (nebyl kupovaný v tomto obchodě, je používaný) zanechána v servisu s tím, že obojí bude odesláno do autorizovaného servisu na přezkoušení. Po uplynutí 30ti dnů od podání reklamace (12.01.2016) jsem se dostavila do servisu k převzetí věci. Byla jsem odbyta s tím, že servis 21.12.2015 změnil majitele a že vše, co bylo před změnou, postupně dohledávají. Mám jim poslat kopii servisního/reklamačního protokolu e-mailem, oni vše dohledají a co nejdříve se mi ozvou zpět. Email byl poslán hned 12.01.2015. Žádná odpověď na něj. 15.01.2015 jdu znovu do servisu. Odpovědí mi je, že vše je řešeno postupně, jak přichází emaily od zákazníků a tak zatím ještě nikdo neví v jakém stavu je má reklamace a jestli vůbec můj telefon mají! Dají mi prý vědět do dalších 5ti dnů, tedy do 22.01.2016, tzn. až uběhne 44 dnů od reklamace! 22.01.2016 volám tedy do servisu (sami se neozývají). Nikdo opět nic neví, odbývají mě s tím, že se na to hned podívají a zavolají mi zpátky. Nikdo už samozřejmě nevolá.
Servis porušuje 30ti denní lhůtu pro vyřízení reklamace. Prodlužuje její vyřízení, jak se dá. Evidentně došlo ke ztrátě mého telefonu, nicméně do dnešního dne (25.01.2016) mne nikdo nebyl o vyřízení mojí reklamace schopný vyrozumět.


Produkt

Apple iPhone 5, 64GB, sériové číslo: C39JK9QCF39D


Požadované řešení

Úhrada škody na převzaté věci - 10.300,- Kč, což je finanční částka, za kterou lze použitý telefon v současné době pořídit + odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny za baterii - 1.220,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2016 12:59, před 9 lety

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Pokud jde o skutečnost, že došlo k převzetí společnosti jiným majitelem, nemá toto na plynutí lhůty žádný vliv. Nový podnikatel vstupuje do práv svého předchůdce a odpovídá z všechny převzaté závazky.

Vzhledem k tomu, že k reklamaci byl předán i telefon, který však spotřebitel zakoupil u jiného prodejce, doporučujeme uplatnit též nárok na náhradu vzniklé škody. Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2016 09:29, před 9 lety

Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ní. Spotřebitelka má nyní možnost se k případu vyjádřit, případně jej uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.3.2016 13:14, před 9 lety


Radka Jirásková

Hodnocení:

Komentář: Po kolotoči lživého a arogantního jednání ze strany majitelů firmy ABASE s.r.o. spor vyústil v to, že jsem podala trestní oznámení u Policie ČR na nevrácení telefonu. Dne 21.3.2016, po 4 měsících od uplatnění mé reklamace, došlo konečně k jejímu uzavření, kdy mi firma ABASE s.r.o. uhradila v penězích vzniklou škodu způsobenou ztrátou převzatého telefonu.