Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.5.2015 bylo zakoupeno dámské sako sněhobílé barvy u společnosti ZARA BASIK. Dne 17.7.2015 bylo sjednáno ošetření výrobku prostřednictvím specializované čistírny Prádelna a čistírna MORAVA Olomouc, sběrna 03, u podnikatelského subjektu Roman Melka, IČ: 15456960.Služba byla provedena a sako vyzvednuto dne 27.7.2015.Dne 5.8.2015 byla uplatněna reklamace chybně vyčištěného výrobku, sako bylo evidentně zbarveno do růžova a na rukávech a jiných místech znatelné "fleky" nahnědlé barvy. Tato reklamace nebyla čistírnou uznána. Poté byla záležitost předána k posouzení znalkyni Lence Drápalové, Rumunská 4049, 767 01 Kroměříž v oboru ekonomika, odvětví ceny a odhady se specializací současný oděv průmyslově a individuálně vyrobený, textilní výroba, technologie a reklamace. Znalecký posudek je zapsán pod č. 465-05-2015 znaleckého deníku a jednoznačně vyzněl ve prospěch spotřebitelky. Ani tento znalecký posudek nebal Romanem Melkou uznán a spotřebitelce sdělil, že zbarvené sako nebyla chyba čistírny, nýbrž chyba výrobce a se spotřebitelkou se nebude dále bavit. Odmítl k celé záležitosti dát písemné stanovisko s tím, že to není jeho povinnost.
Dámské sako sněhobílé barvy, pořizovací cena 1 999,- Kč, zakoupeno v prodejně ZARA ČR, s.r.o., 110 00 Praha 1, prodejna OC Nový Smíchov, tel. č. 251 511 521 a to dne 9.5.2015
Dle znaleckého posudku náhrada škody ve výši 1 119,- Kč (zde promítnuto 20% opotřebení výrobku) a náhrada částky ve výši 1 500,- Kč za znalecký posudek ze dne 17.12.2015
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Především však bude záležet na možnosti prokázat, že ke škodě došlo v souvislosti s poskytováním služby. Protokol o přezetí oděvu k vyčištění by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání podnikateli, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné vytknout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.