Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.12.2015 zazvonil u mého otce prodejce bezpečnostních zámku firmy Groziskon s tím že ve vedlejším vchodu někoho vykradli a že mu namontuje bezpečnější zámek za 4000kč. Zámek v obchodě stojí 700kč.Za montáž dalších 500kč.Otec v té době už na tom byl dost špatně zdravotně a souhlasil-bohužel.Je mi smutno že někdo má žaludek na to aby okradal důchodce.
MUL-T-LOCK 7X7
Vrácení peněz zámek samozřejmě vrátím
|
Tweet |
Smlouva by mohla být neplatná z důvodu uvedení spotřebitele v omyl, jednalo-li se o omyl týkající se rozhodující okolnosti pro sjednání smlouvy a byl-li v tento omyl spotřebitel uveden podnikatelem. Neplatnost právního jednání by bylo třeba namítnout vůči obchodníkovi, pro případ neúspěšného mimosoudního řešení sporu, prostřednictvím soudního občanskoprávního řízení. Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Montáž bezpečnostních zámků patří mezi poskytování technických služeb k ochraně majetku a osob a provozování živnosti poskytující tuto službu patří mezi tzv. koncesované živnosti. Společnost Groziskon s.r.o. nemá dle obchodního rejstříku potřebné oprávnění k provozování této živnosti.
Podle § 63 odst. 1 písm. c) se právnická osoba dopustí správního deliktu tím, že provozuje koncesovanou živnost, aniž by měla pro její provozování živnostenské oprávnění. V takovém případě hrozí společnosti pokuta až do výše 1 000 000,- Kč. Spotřebitelka může podat podnět živnostenskému úřadu.
Byl-li při nabízení služeb použit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Jednal-li podnikatel s úmyslem získat majetkový prospěch tím, že někoho uvede v omyl, mohlo by se jednat o trestný čin podvodu. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo. V případě, že bude se subjektem zahájeno trestní řízení, spotřebitelé mohou požadovat náhradu škody v tzv. adhézním řízení, které je vedeno v rámci řízení trestního. Požadavek na náhradu škody je vhodné uvést do protokolu současně s podáním trestního oznámení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.