Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Váženia paní Radova mam na Vas prózbu 21.1 jsem obdržel nůž ák47 nejmenší, ale nůž je jenom polotovar, Chybíš šroubky a závity na jedné straně nože Mel to být dárek, tak Vás Prosím o výměnu, nebo co mám dělat Jsem invalidní 70 lety důchodce. Za zprávu předem děkuji. Přeji hodně zdraví. k.hoschn@seznam.cz
Nůž ák47 zaviraci ruský nejmenší
Paní Radova tento nůž jsem chtěl darovat ale nůž je nedodělék chybisroubky k jedné strence,nejde primontovat,Chybíš zavit.Prosím o výměnu za jiný nůž. Děkuji za spolupráci a přeji hodně zdraví Hoschna k.hoschna@seznam.cz
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat po prodávajícím nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Vadnou věc je tedy vhodné reklamovat. Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání (adresa sídla podnikání daného subjektu je dle živnostenského rejstříku následující: Jana Radová, Malkovského 597, 199 00, Praha - Letňany). Spotřebiteli doporučujeme před odesláním zboží k reklamaci prodávajícího kontaktovat (např. telefonicky) a ověřit si postup pro uplatnění reklamace. Takto je možné předejít případným nedorozuměním.
Pokud bude zboží k reklamaci zasláno s využitím provozovatele poštovních služeb, platí vyvratitelná právní domněnka, že zásilka došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Tento den bude považován za den, kdy byla reklamace uplatněna. Rozhodující bude prokázat, že zboží bylo k reklamaci opravdu odesláno. Proto je nutné uchovat dokumenty prokazující uplatnění reklamace (dodejka, kopie dopisu, atd.). Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od kupní smlouvy odstoupit. Obecný vzor pro uplatnění reklamace je možné vyhledat na webových stránkách www.dtest.cz/clanek-3275/reklamace-vyrobku.
Nepřijme-li prodávající zboží k reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.