Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9431Investiční životní pojištění perspektiva - nezhodnocené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2016, před 9 lety

Marcela Rychtová

Znění stížnosti

Od 1. 11. 2006 jsem u společnosti Kooperativa uzavřela Investiční životní pojištění "Perspektiva" 1930425003 a 1930425016. Každé z těchto pojištění bylo v mé dobré víře placeno 500 Kč měsíčně. Zaměstnanci, kteří hovoří za společnost, mají sídlo v prostorách a telefonicky oslovují klienty Kooperativa (tedy i mě) mi nabídli, že mi obě smlouvy sloučí v jednu stejnou (jedno placení částky). K 1. 11. 2013 byly obě smlouvy sloučeny - 1422557826. Celkově jsem tedy k 31. 12. 2015 uhradila na splátkách dohromady 110 000 Kč (2006 - 2000 Kč - 9 let za každý rok 12000 - všechny platby doložitelné výpisem).
Ve výhodného Investičního životního pojištění je konečný zůstatek 101 852 Kč k 31/12 2015.
Navštívila jsem dnes pobočku, abych pojištění okamžitě vypověděla, protože produkt není ani investiční a ani perspektivní. Na pobočce se sice paní vyjádřila, že by se ona pod takovou smlouvu nepodepsala, nicméně mě jako klientovi to nepomůže. Výpověď zadala k 31. 3. 2016 (možná potřebuje pojišťovna ještě investovat) ač jsem ji žádala o ukončení k dnešnímu dni dohodou.


Produkt

Investiční životní pojištění Kooperativy, výše uvedená čísla smluv.


Požadované řešení

Okamžitá výpověď smlouvy, protože jako investiční společnost zhodnotili peníze opačným směrem, já jsem částku řádně hradila oni nezhodnocovali (skoro deset let je docela dlouhá doba), mnou zaplacenou částku 110000 žádám zpět na účet, po celou dobu s penězi mohli disponovat, částku jsem mohla dát jinam, je jejich problém jestli zaměstnanci neprezentují jejich strategii - tedy finanční poradenství


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2016 11:59, před 9 lety

Jelikož z popisu stížnosti vyplývá, že pojistná smlouva byla uzavřena před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb. (který nyní upravuje problematiku pojistných smluv), tak se právní vztahy založené pojistnou smlouvou budou řídit zákonem č. 37/2004 Sb., o pojistné smlouvě (dále jen „zákon o pojistné smlouvě“).

Podle zákona o pojistné smlouvě může pojistník (osoba, která uzavřela s pojistitelem („pojišťovnou“) smlouvu) jednostranně vypovědět pojistnou smlouvu a to tak, že doručí svou výpověď pojistiteli šest týdnů před uplynutím pojistného období. Smlouva následně zaniká ke konci pojistného období. Ze zákona tedy spotřebitelka nemůže požadovat okamžitou výpověď pojistné smlouvy, ledaže by se na tom se společností dohodla.

Pokud se společnost ve smlouvě nezavázala, že bude investovat pouze tak, aby nedocházelo ke ztrátě, není možné ani po společnosti požadovat náhradu škody. Bude tedy záležet, jakou si spotřebitelka zvolila investiční strategii. Pokud by společnost pokyny spotřebitelky nerespektovala, bylo by možné se domáhat náhrady škody.

Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem společnosti, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2016 13:30, před 9 lety

Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

"Stížnost je prošetřována, klientka bude o výsledku šetření písemně vyrozuměna na adresu jejího bydliště."

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.2.2016 18:18, před 9 lety


Marcela Rychtová

25. 1. 2015 jsem vložila stížnost na epodatelnu kooperativy, dodneška jsem se bohužel odpovědi nedočkala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2016 11:56, před 9 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.