Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, koupili jsme nerezovou plynovou desku v Jihlavě - elektro Řezníček. Po prvním použití a vyčištění deska zůstala zašmouhaná a s flíčkamy rzy, nálepky u vypínačů se začaly slupovat. Po kontaktování pana Řezníčka, který to nechtěl nijak řešit. A po několika dalších telefonátech do Prahy a servisákum z Jihlavy, kteří desku zkoušely leštit lapovací pastou a filcem na vrtačce. Deska zůstala stejně šmouhatá. Po dalším řešení se servisákem nám bylo řečeno, že nám prodájí novou vrchní část desky za cca 1800kč bez daně. Nechceme platit další peníze, když je deska v záruce.
Předem děkuji za pomoc.
electrolux-EGH46343BX, výrobní číslo:949640333
Pan Řezníček by to měl řešit, když nám při koupi slíbil servis a ne aby sme si pak servis sháněly samy. Vůbec se k reklamaci nemá, nechce to s námi nijak řešit. Chtěly by jsme vyměnit desku za nový kus, který bude odpovídat ceně co jsme za ni zaplatili a ne aby nám rezla a zůstávala zašmouhaná a bez značek u ovládáni.
|
Tweet |
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Přičemž se má dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Důkazní břemeno ohledně existence vady v prvních 6 měsících od koupě tedy leží na prodejci. Podnikatel by měl prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci, je prodávající povinen zboží k reklamaci přijmout, vydat o tom spotřebiteli potvrzení a vadu řádně posoudit. Reklamaci má povinnost obecně vyřídit prodávající. Ukládá mu to § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající může odkázat také na servis, často lze nalézt toto ujednání v samotné kupní smlouvě nebo obchodních podmínkách. Pokud však servis není v místě prodávajícího nebo pro kupujícího v místě bližším, potom není povinností spotřebitele se na servis obracet.
Servis však není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani vyměnit výrobek či jeho součást za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.
Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Doporučujeme znovu uplatnit reklamaci a požadovat vydání reklamačního protokolu. Pokud bude reklamace zamítnuta, musí být řádně odůvodněna.
Pokud by prodejce nevydal spotřebiteli výše uvedená písemná potvrzení o uplatnění reklamace, způsobu jejího vyřízení, odůvodnění zamítnutí reklamace, případně odmítl reklamaci u prodejce zakoupeného výrobku v záruční době převzít, doporučujeme spotřebiteli podat podnět k provedení kontroly podnikatele Českou obchodní inspekcí, která dozoruje dodržování výše uvedených ustanovení zákona o ochraně spotřebitele (konkrétně § 19 zákona o ochraně spotřebitele). Při zjištění pochybení může podnikateli uložit ve správním řízení pokutu. Spotřebitel se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.