Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
7.dubna 2015 jsem dop. dopisem odstoupila od smlouvy,protože jsem měla minimální nedostačující služby,kdy jsem doslova čekala na načtení 1 stránky 3 hodiny. Napřed mi společnost sdělila, že musím doplatit 20% závazku.Proto jsem platila dál, abych tento závazek 20% doplatila. Když jsem však napsala dotaz, kdy mi končí závazek pan Tojšl z reklamačního oddělení mi napsal. že musím vyplnit jejich dotazník a teprve pak se bude účtovat moje odstoupení. Od 1.6.2015 jsem už u společnosti PSWNET, které mají dobré služby. Podle zákona,jsem dop. písemným dopisem s žádostí o odstoupení od smlouvy naplnila zákon. Pan Tojšl ale moje odstoupení nechce uznat a napsal mi, že budu platit do roku 2017 až mi vyprší smlouva.Pan Tojšl jedná nezákonně. Jak mám postupovat? Mgr L. Kolmašová Zlín libana21@gmail.com
Smlouva 1-16248797377-0
Požaduji, aby firma VODAFON postupovala podle zákona a napsala mi,kdy jsem doplatila 20% závazek. Firma stále nutí občany, aby si koupili od firmy přístroj Router, který po ukončení smlouvy nikdy potřebovat nebudou.Přístroj jsem vrátila firmě a také jsem žádala ,aby mi přístroj odečetli od závazku.Normální domluva konkrétně s panem Tojšlem není možná.Půl roku platím internet jiné firmě a Vodafon mne nutí stále platit další 2 roky za něco, co dávno neužívám.Zákon stanovuje, že občan může odstoupit ústně,telefonicky a písemně.Proto zákon jsem naplnila.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy z důvodu nekvalitní služby bohužel spotřebitel nemůže. Pokud by tak učinil, jednalo by se o ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, a proto by spotřebitel musel uhradit jednu pětinu toho, co by ještě plnil.
Nicméně v případě poskytování nekvalitních služeb může spotřebitel uplatnit reklamaci služby elektronických komunikací. Tuto reklamace musí podat do dvou měsíců ode dne vadného poskytnutí služby. Pokud se služba vyúčtovává, pak má právo uplatnit reklamaci do dvou měsíců ode dne vyúčtování služby. Pokud promešká lhůtu k uplatnění reklamace, právo zanikne. Jestliže se rozhodne uplatnit reklamaci a operátor reklamaci zamítne, může se obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace.
Reklamaci je vhodné z důvodu prokazatelnosti podávat písemně doporučeným dopisem s dodejkou. Pokud spotřebitel mohl služby využít jen částečně anebo je nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně podnikatele poskytujícího službu, je mu poskytovatel povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Zákon o elektronických komunikacích umožňuje vypovědět smlouvu na dobu určitou každému zákazníkovi. Pokud se spotřebitelka rozhodla smlouvu předčasně vypovědět, může tak učinit. Operátorovi bude ze zákona náležet maximálně pětina z paušálů nebo minimálních dohodnutých plnění zbývajících do konce závazku, případně doplatek za zvýhodněné zařízení (např. telefon).
V žádném právním předpise není stanoveno, jakou formu by měla mít výpověď služby elektronických komunikací. Tato problematika proto bývá zpravidla upravena ve všeobecných obchodních podmínkách nebo smlouvě o poskytování služeb konkrétní společnosti (Všeobecné obchodní podmínky společnosti Vodafone Czech Republic a.s. stanoví ohledně ukončení smlouvy výpovědí následující: "Písemná výpověď, kterou ukončujete smlouvu, musí mít tyto náležitosti: jméno a příjmení (nebo název), adresu, telefonní číslo (kterého se výpověď týká), ověřený podpis majitele telefonního čísla, případně také výpis z obchodního rejstříku ne starší než 3 měsíce. Písemnou výpověď můžete poslat na adresu sídla Vodafonu. Ústní výpověď můžete podat pouze telefonicky prostřednictvím zákaznické linky."
Smlouvu však doporučujeme ukončit písemně dopisem doporučeně. Kopie dopisu a podací lístek pak slouží jako důkaz, že byla smlouva ukončena. Telefonicky se ukončení smlouvy špatně prokazuje. Proto to nedoporučujeme.
Záleží, co bylo v dopise o ukončení smlouvy přesně uvedeno. Bez ohledu na to, že jak bylo podání označeno, vychází se z obsahu toho, co spotřebitel v dopise uvedl, nikoli z označení dopisu. Vždy se dává přednost skutečnému obsahu před formalismem. Tedy i operátor má vykládat projev vůle spotřebitele dle obsahu. Obecně platí, že lze-li obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější.
Hezký den, paní Kolmašová,
abyste mohla podat výpověď smlouvy, kterou jste uzavřela na dobu určitou, musíte nám doručit vyplněný formulář, který slouží pro tuto situaci. Pokud jste to neudělala, nemohli jsme vaši smlouvu ukončit. Doporučený dopis k výpovědi smlouvy na dobu určitou nestačí, pokud se nejedná o formulář, který pro tuto situaci máme.
Všechny informace k procesu ukončení smlouvy a případného zrušení čísla uvádíme na http://pece.vodafone.cz/app/answers/list/c/134,166/a_id/2181/. Zde najdete i formulář, který je třeba využít.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Vážený pane Ullmann, mnohokrát jsem dop. dopisem reklamovala a požadovala nápravu. Vždy po stížnosti mi bylo sděleno, že je vše v pořádku. Jestliže jsem čekala na načtení stránky 2_3 hodiny, tak takové služby nebyly v pořádku. Proto jsem z těchto důvodů dop. dopisem 2X napsala žádost o odstoupení od smlouvy. Protože stále porušujete zákon,zahájím soud.Bylo mi sděleno, že musím uhradit 20%,takže tuto částku se domnívám jsem už uhradila, Mgr L. Kolmašová Sv. Čecha 226/10 Zlín 76001
Jak již bylo uvedeno v předchozím vyjádření dTestu, dle všeobecných obchodník podmínek společnosti Vodafone Czech Republic a.s. je možné smlouvu ukončit písemnou výpovědí. Písemná výpověď, kterou se ukončuje smlouva, musí mít tyto náležitosti: jméno a příjmení (nebo název), adresu, telefonní číslo (kterého se výpověď týká), ověřený podpis majitele telefonního čísla, případně také výpis z obchodního rejstříku ne starší než 3 měsíce. Písemnou výpověď je možné poslat na adresu sídla společnosti. Pokud spotřebitelka postupovala tímto způsobem, měla být smlouva ukončena.
Dobré odpoledne,
vyjádření dTestu musím opravit. Je třeba rozlišovat výpověď smlouvy o poskytování zvýhodněných podmínek (smlouva na dobu určitou) - ta se řídí podmínkami, které jsou dostupné na http://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/744/podminky_sluzeb_za_zvyhodnenou_cenu.pdf. Pro výpověď je třeba využít formulář, který jsem tu již zmiňoval.
Všeobecné podmínky upravují ukončení účastnické smlouvy (celého čísla) - výpověď je ale možné podat pouze v případě, že na čísle není běžící smlouva o poskytování zvýhodněných podmínek.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Firma Vodafon poskytuje tak špatné služby a nutí zákazníky, aby 3 roky strpěli,že budou čekat na načtení 1 stránky 2_3 hodiny. Za tohoto stavu nesmí odstoupit od smlouvy.Reklamace u této firmy vůbec neřeší. Když občan nemá v daném místě signál, tak firmu to nezajímá, hlavně, že platíte .Jediné řešení je zahájení soudu.Rozumná domluva s touto firmou není možná. Nedodrží ani tu skutečnost, že mi napsali,že musím zaplatit 20% závazku.Firmě Vodafon ani nevadí, že půl roku jsem u jiné společnosti a platím za služby jiné společnosti.Firma Vodafon neví, co je to čestnost a slušné jednání. Mgr L. Kolmašová libana21@gmail.com
Právní jednání se posuzuje dle svého obsahu. Formu právního jednání je možné sjednat mezi stranami smluvního závazku. Pokud však forma pro ukončení závazku byla sjednána v obchodních podmínkách, musí toto ustanovení obchodních podmínek spotřebitelka přijmout výslovně. Nebylo-li tak učiněno, k takovému ustanovení se nepřihlíží, neboť spotřebitelka nemohla rozumně očekávat toto ujednání. Bylo-li z právního jednání spotřebitelky jednoznačné, že jejím úmyslem je ukončit závazek, musí toto společnost respektovat.
Ujednání v obchodních podmínkách, které omezuje právo spotřebitele ukončit závazek, by se také mohlo považovat za odrazující od změny poskytovatele služeb elektronických komunikací. Takové ujednání je dle § 63 odst. 8 zákona o elektronických komunikacích neplatné.
Pokud společnost neakceptuje ukončení závazku a zašle spotřebitelce vyúčtování, je vhodné toto vyúčtování u společnosti reklamovat. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitelka oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitelka by tedy měla i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitelka požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.