Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Každoročně naše rodina obdrží několik obálek od Modré pyramidy. Jedná se o roční výpisy z našich spoření, popř.úvěru.
Koncem roku 2015 jsem emailem žádala zástupce Modré pyramidy o zasílání elektronických výpisů a vyjádřila nelibost nad těmi v papírové formě. Zástupce mi neodpověděl.
21.1.2016 dorazily do schránky 3 obálky. Mezi re-KLAM-ou byl vždy jeden list výpisu. Za jeden takový výpis si Modrá pyramida účtuje 25Kč. V jedné obálce byly výpisy dva (jeden ze spoření a druhý výpis z úvěru) - za každý si stavební spořitelna naúčtovala 25Kč. Což tedy znamená, že nás jedna obálka (navíc nechtěná) stála 50Kč.
K tomu další dvě - a za výpisy jsme zaplatili 100Kč.
Nejde pouze o zbytečně zaplacené peníze, ekologická zátěž není taktéž zanedbatelná. A domnívám se, že ani morální hledisko nelze opominout.
Podle mých informací je MP jediná spořitelna, která není ochotná zasílat výpisy elektronicky.
Vyjádření Modré pyramidy:
Poplatek za roční výpis je účtován v souladu se sazebníkem úhrad Modré pyramidy stavební spořitelny.
Zasílání výpisů prostřednictvím elektronické komunikace není možné, neboť obsahuje citlivé osobní a bankovní informace klienta.
V případě zájmu klienta je možné odesílání výpisů zastavit. V tomto případě doporučuji kontaktovat finančního poradce Modré pyramidy nebo Komerční banky, který s Vámi vyplní specifický formulář a následně jej zašle přímo na centrálu Modré Pyramidy.
Velmi Vám děkuji za reakci.
Ing. Lenka Kurcová
Elektronické zasílání výpisů
|
Tweet |
Zákon o stavebním spoření stavební spořitelně neukládá povinnost zasílat roční výpis z účtu ze stavebního spoření elektronicky. Zákon o stavebním spoření také stanoví, že smlouva musí obsahovat do ukončení doby spoření, nejdéle po dobu 6 let ode dne jejího uzavření, výši úplaty nebo způsob stanovení výše úplaty za vedení účtu stavebního spoření, zřízeného a vedeného k přijímání vkladu účastníka, a za služby nezbytně související s vedením tohoto účtu, přičemž způsob stanovení výše úplaty nesmí být závislý jen na vůli stavební spořitelny. Nezbytně souvisejícími službami s vedením účtu podle věty první jsou takové služby, jejichž poskytování ukládá stavební spořitelně obecně závazný právní předpis, nebo takové služby, jejichž poskytnutí nemůže účastník, který řádně plní závazky ze smlouvy, odmítnout bez toho, aby to pro něj mělo nepříznivý následek znamenající ztrátu nároku na státní podporu. Společnost si tedy dle zákona může účtovat poplatek za zasílání ročního výpisu z účtu ze stavebního spoření, pokud jej ve smlouvě uvede nebo odkáže na sazebník poplatků.
Pokud spotřebitelka nesouhlasí s postupem stavební spořitelny, může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi spotřebitelem a stavební spořitelnou nebo zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování stavebního spoření (finanční arbitr rozhoduje například spory o výši poplatku účtovaného stavební spořitelnou k tíži účtu stavebního spoření). Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.