Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na konci prosince 2014 jsme objednali vysavač,který má UV lampu na ničení roztočů a jiné havěti,protože máme 2 pejsky.V lednu 2015 po 14dnech vysavač roomy 3.0 dog dorazil.V únoru první reklamace.Již 3x byl na opravě vždy než přišel zpět uplynulo nejméně 14 dnů.V prosinci opět nefungoval,chtěla jsem tedy odstoupit od smlouvy.V záručním servisu mi řekli,že s tím nemají nic společného a musím poslat vysavač přímo na firmu, to jsme tedy koncem roku udělali.18.1. mi z reklamačního odd.paní napsala,že je reklamace vyřízena a mám si vysavač vyzvednout v zásilkovně.20.1.jsem jí tedy napsala,že nechci znovu opravený vysavač ,ale chci odstoupit od smlouvy a vrátit peníze,tak jak jsme napsali do reklam.formuláře.Dnes jsem tedy volala a paní mi sdělila,že mi nemůže být uznaná další reklamace ,protože se neprováděla žádná oprava ,vysavač je v pořádku.Po vyzvednutí jsem zjistila,že vysavač nejenom nejde,ale nebudou ho ani opravovat,protože byl prý protržený štítek se servisní samolepkou a je patrné,že jsme ho otvírali a reklamace se zamítá.V případě zájmu nám vysavač opraví za peníze,ale ne jako reklamaci.Myslela jsem ,že mě omyje,vím určitě,že samolepka nebyla protržená /mám foto,před odesláním jsem vše dokumetovala/ a nevím proč bychom do něj lezli ,když mám záruku a neruzumíme tomu.Vysavač jsem odesílala i s bočním kartáčem přišroubovaným a vrátil se jen vložený v krabici a bez šroubku.Když byla protržená samol.jak mi píšou,proč tedy vyšroubovali kartáč? Kartáč se musí sundat vždy ,když se chce podívat někdo dovnitř a ten někdo musí protrhnout i samolepku.Nechápu,že mi ze servisu nedali vědět ,jestli chci opravu provést a zaplatit si to a vrátí za 20 dní nefunkční vysavač.Vidím to jako nový trik ,protrhnout samolepku,aby nemuseli vracet peníze za zboží.Nevím kolika rukama prošel než se dostal do servisu.Jak jim dokážete,že to tak nebylo.Kolik lidí si nafilmuje zboží,když jej posílá do opravy.....? a jestli to pomůže se uvidí
robotický vysavač Roomy 3.0 Dog
Žádám o uznání reklamace a vrácení peněz pro ztrátu důvěry v tento výrobek.Mám důkaz o tom,že štítek byl neprotržen a budu se hájit třeba soudně.
|
Tweet |
Pokud byla reklamace zamítnuta, prodejce je ze zákona o ochraně spotřebitele povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o způsobu vyřízení reklamace včetně odůvodnění jejího zamítnutí, a to proto, aby se spotřebitel mohl proti zamítavému stanovisku k uplatněné reklamaci bránit, ať již formou opatření si znaleckého posudku vady vysavače, popřípadě v občanskoprávním soudním řízení.
Pokud výše uvedené písemné potvrzení prodejcem nebylo vydáno,spotřebitel se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou ve smlouvách uzavřených se spotřebitelem zakázané dle § 1814 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, tudíž se k němu podle § 1815 téhož zákona nepřihlíží a nemá žádné právní účinky.
Pokud spotřebitelská smlouva obsahuje nepřiměřené smluvní ujednání, je třeba obrátit se na podnikatele, který se spotřebitelem smlouvu uzavřel, a namítnout neúčinnost tohoto ujednání. Podle zákona jsou zvláště zakázána ujednání, která vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění nebo na náhradu újmy. Dopis je žádoucí zasílat doporučeně, nejlépe s dodejkou. V případě osobního předání stačí nechat podepsat převzetí na kopii. O takové zakázané ujednání by se mohlo jednat i v případě, kdy společnost automaticky spojuje porušení pečeti (samolepky) se zásahem spotřebitele. I kdyby spotřebitel přístroj otevřel, jeho pouhým otevřením by neměl přijít o záruku. I kdyby tato podmínka byla obsažena v reklamačním řádu, byla by považována v souladu s výše uvedeným za neplatnou. Jde o to, že společnost obecně presumuje, že jde o neoprávněný zásah, který vyvolal vadu nebo zhoršil její následky ještě před tím, než výrobek posoudí. Snaží se tím eliminovat náklady, které by jim vznikly s diagnostikou v případě, že by si vadu skutečně způsobil spotřebitel. Prodávající má však ze zákona povinnost se při vyřizování reklamace zabývat povahou vytýkané vady. Pokud prodávající zamítl reklamaci z důvodu narušené samolepky, musel by prokázat, že mezi vadou a narušením samolepky je příčinná souvislost.
Zamítl-li prodávající reklamaci, kterou náležitě odůvodnil v souladu občanským zákoníkem a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce. Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru. Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.